Tissot PRX Forged Carbon (zwart)

Leuk artikel van Thomas over de nieuwe Tissot PRX Forged Carbon, toffe release! De PRX is echt een succesvol model, en met dit soort alternatieven zal de populariteit zeker niet minder worden, doen ze goed!

Vond de referentie naar de Zenith Defy wel terecht van Thomas - begint wel een copycat te worden van allerlei succesvolle modellen (e.g. Royal Oak, Zenith Defy). Beter goed gejat, dan slecht bedacht… :sweat_smile:

Wat vinden jullie hiervan?

21 likes

Zat van deze Carbon Prx net filmpjes te zoeken op YouTube. Alleen nog geen goed hands on filmpje gevonden…
Best een gaaf model! Alleen zou wel een leuke gekleurde strap er aan willen. Bijv rood of blauw zoiets. Anders is het geheel wel erg zwart en sober

1 like

Ziet er goed uit! :+1:

1 like

Ik heb paar maanden terug de 40mm (of is het 41mm?) gepast en ik vond het PRX model lomp. Kleinere versie ben ik nog niet tegengekomen. Grote nadeel voor mij is hier echt de geïntegreerde bracelet.

Ohja, mijn polsmaat is +/- 17cm

1 like

De 40 op bracelet past niet bij mij, de 35 is te klein, de rubber moet ik nog proberen. Wel een gave kast. Maar please, tissot, 38 mm bestaat.

1 like

Bedoel je dan dat de kast niet prettig op de pols aansluit?
Of bedoel je dat de lugs niet geschikt zijn voor ‘normale’ 20mm bandjes?

2 likes

Ik vind het wel een cool ding, maar het ‘voelt’ vast vreemd om je pols, omdat het niks weegt, denk ik?

1 like

de kern is wel van staal, dus ik begreep dat het gewicht nog wel aanwezig is (artikel Fratello).

1 like

Poehee, dat is wel een vet ding zeg.

2 likes

Eigenlijk beide punten zijn bij mij van toepassing.
De kast heeft m.i. best grote lug 2 lug maat. Anderzijds inderdaad de beperkte mogelijkheid om banden te wisselen. Zou best een de kleinere variant willen passen, ben deze alleen tot heden niet ergens tegengekomen.

2 likes

Ik heb 'm al een tijdje in het vizier en ook contact gehad over beschikbaarheid. Twijfel nog wel enigzins. Maar ben wel een sucker voor forged carbon. :nerd_face: :muscle:

5 likes

Geslaagd model. Ben benieuwd!!

1 like

De eerste PRX die ik wel gaaf vind.

1 like

Best geinig, maar voor 1100 ballen zijn er betere opties.

3 likes

Ik vind het persoonlijk de mooiste uitvoering tot nu toe :+1:

1 like

Mooi.

1 like

Dat zeker maar

Nee :slightly_smiling_face:‍↔