Tissot prx lume dial.

Onlangs een prx lume dial aangeschaft. Leesbaarheid valt mij wat tegen. Zou m.i. Helpen als de wijzers geen lume bevatten.
Had gehoopt dat ik tijd ‘snachts beter zou kunnen lezen met dit klokje.

Bij deze wat foto’s

Foto’s iphone 12 night mode 5 sec. Komt wel overeen met mijn waarneming. Na 30 minuten te weinig contrast.

1 like

Hoe meer foto’s ik zie, des te slechter leesbaar hij wordt inderdaad

7 likes

Dat heb je met die iphones, fotos worden met de minutt slechter😏

1 like

Jammer dat het tegenvalt Wim, wat nu? Op zoek naar een ander?

Voorlopig nog niet maar geen garantie voor lange termijn.
Behalve de leesbaarheid best fijn horloge.

Voor goede afleesbaarheid hoef je geen full line dial te hebben, maar een 1e model Seiko SPB duiker. Kon ik in de ochtend nog de tijd op zien :ok_hand:

M’n nieuwere model komt niet in de buurt :man_shrugging:

1 like

Als iedere foto een shot tequila voorstelt. Dan heb ik precies hetzelfde probleem, maar dan met alles waar ik naar kijk.

5 likes

Jammer idd
Ik heb een Ball hydrocarbon nedu
En die gebruikt tritium tubes.
Bijna alle ball modellen gebruiken deze tubes.
Fantastische leesbaarheid hierdoor,
Een absolute aanrader.

2 likes

Mooi ding👍

1 like

Jup, maar eigenlijk vond ik de lume gewoon té aanwezig. Hij had -vast door de dichtheid van het spul oid- een te geelgroenige tint op de indices, dat was jammer. Heb 'm niet meer, heb een andere uitvoering nu, die is niet zo uitbundig.

Geen probleem met nachtelijke afleesbaarheid dus :grimacing:

1 like

Precies dit. Zal aan mij liggen maar zie het probleem niet behalve een slechte camera.

1 like

En om hier nu een nieuw topic aan te wijden is ook overdreven, had prima een opmerking in het Tissot Prx only topic kunnen zijn. Waar zijn de informatieve topics gebleven waar iemand de moeite deed om een stuk te schrijven.

Ik zou zeggen, leef je uit?

Je kon ook één reactie plaatsen in plaats van twee losse. Of een edit. Is dat niet hetzelfde idee :thinking:

Ik heb geen topic info op dit moment dus dan heeft het weinig zin. In het verleden wel gestart (zoek maar op). Dat zijn topics in plaats van dit.

Oeps, nog een tweede opmerking

1 like

i-swear-just-friends (1)

tumblr_mg64hxerDZ1s0hia6o1_250

Je zou eventueel de lume in de wijzers kunnen laten vervangen door niet lichtgevende lume-pasta. Dat is niet zo ingewikkeld.

Ik las ‘lume dies’ als in, de lume is overleden. :sweat_smile:

:rofl::joy::rofl: ff aangepast, stond ’ diel ’

Wel een leuke aanwinst :+1: