Tissot PRX only

Weet iemand welke winkel in Amsterdam de gouden prx 35 op voorraad heeft?

Gisteren in Amsterdam bij de Bijenkorf nog

1 like

oh nice, zag ze daar niet op de website namelijk! thx

Gister in België voor t eerst de Quartz 40mm PRX goud gezien. Wat een knaller! Hoewel ik een zoektocht naar een gouden Super Seville heb uitstaan twijfel ik toch of ik niet voor de gouden PRX zal gaan :sweat_smile:.

5 likes

Kwam deze online tegen, wat vinden we ervan? Vind hem zelf ronduit geweldig!

6 likes
3 likes

Plaatjes van deze 2 chrono’s zijn veelbelovend, maar ik twijfel tussen white linen en blauw. Bij blauw lijkt de afleesbaarheid beter maar stoort de datum mij. White linen lijkt slechter afleesbaar en valt de datum nagenoeg weg.

Heel graag eerst eens in het echt zien. Hopelijk binnenkort (juni zou release zijn).
Fratello artikel over de PRX chrono’s.

1 like

Ik snap wat je zegt over de datum, maar ik vind de blauwe echt vele malen mooier. Ik vind het rose goud niet heel goed werken bij de witte variant.

1 like

2 likes

10 likes

Mooi banden!

1 like

De 35mm is goedgekeurd :wink::+1:

Normaal zou ik niet snel voor “goud”look gaan maar door het model en maat en natuurlijk de prijs wilde ik het een keer proberen :slight_smile:

13 likes

Iemand al een adres voor custom zwart rubberen band voor de Powermatic?

Ik vind 'm heel gaaf. Alleen vind 42mm diameter en 14.7mm dikte toch wel heel fors. Maargoed moet 'm een keer om de pols om te kijken of 't werkt of niet. Tis iig “One hell of a deal”.

1 like

De PRX chrono is in Nederland! Net gebeld door een AD die de blauwe gisteren binnen heeft gekregen.
Omdat ik ze allebei wil zien en passen, wacht ik nog even af tot ze ergens allebei zijn te bepotelen.

3 likes

Eerder nergens gezien -of ik heb er overheen gelezen- maar de PRX chrono heeft links op de kast een drukknop om de datum te verzetten (…). Apart.

Wellicht is dat typisch voor het gebruikte basiscaliber, een Valjoux 7753. De variatie zou een A05.H31 zijn, maar die zou weer een datumcomplicatie op de 6 uur positie hebben, terwijl de PRX chrono die op half 5 heeft staan (…).

Wellicht weer een aanpassing door Tissot.

5 likes

En nu op de website

2 likes

Inderdaad hebben alle variaties op de 7753 die pusher voor de datum. Mijn PRS516 heeft ook een A05.H31 en heeft dat dus ook. Alleen heeft die wel de datum op 6 uur. Blijkbaar hebben ze op de PRX dan weer een andere datumschijf gezet.

1 like

Weet jij ook of je dan niet het risico loopt van beschadigen van het wissel-mechanisme als je de datum tussen 23 en 02 uur verzet? Of maakt dat niet uit en blijft dat linke soep.

Durf ik niet te zeggen, ik heb nooit een 7753 uit elkaar gehad. Zou kunnen dat die een vrijloop heeft maar ik heb geen idee. :thinking:

1 like