Tissot PRX only

Snap ik wel. ‘Diameter’ van hoek tot hoek zal toch zomaar 40mm zijn? (Misschien wel meer…)

2 likes

2 likes

Hierbij mijn nieuwe aanwinst. Ik twijfelde nog even over 1 van de gradient-versies maar een kort bezoekje aan de etalage van een juwelier gaf de doorslag om deze ice blue-versie te kiezen.

8 likes

Nice

8 likes

Ik heb nog wel een vraag over de maat van mijn prx. Het is de 40mm-versie maar hoe ik ook meet, ik kom niet exact op de 40mm uit. Van geheel links tot aan de kroon kom ik uit op net 39mm. Van waar tot waar zou het 40mm moeten zijn?

1 like

Klaar voor de kerstborrel op de zaak vandaag :sunglasses:

11 likes

Knaller!

1 like

Gouden topper… die verdwijnt niet uit mijn collectie.

2 likes

Nee ik twijfel wel eens, maar als ie dan om de pols zit… genieten!

2 likes

En straks in de zomer lekker flexen in het weekend.

2 likes

Kleurtjes :sunglasses:

14 likes

Iemand zijn prx bracelet met cape cod gepolijst voor de deskdives weg te halen …? Ik wil hem eens opfrissen voor de feesten en erna hem wat zuiniger gaan dragen.

1 like

Nooit met cape cod aan de gang op gebrushte vlakken, dan haal je namelijk ook de brushing weg. Enige wat werkt is opnieuw brushen, bijvoorbeeld met scotchbrite of een schuursponsje. Maar dat zou ik wel eerst even oefenen op iets anders dan je PRX.

3 likes

De kast is gebrusht toch , de band ook ? :sweat_smile: vind hem iets meer blinken. Enige tips hoe ik tewerk zou moeten gaan ? Ik bedoel daarmee richting of manier .

2 likes

Ja de band is ook gebrusht. Brushing zit in lengterichting dus moet je ook weer in lengterichting doen.
Om de brushing weer mooi recht te kunnen aanbrengen kun je bijvoorbeeld het volgende doen:
Je band met dubbelzijdig tape netjes recht op een vlakke ondergrond te plakken; parallel naast je band een lat te leggen (eventueel ook vastplakken) en vervolgens met je scotchbrite langs die lat bewegen, dan krijg je mooi rechte banen.

Maar zoals gezegd, misschien even oefenen op een oud sloophorloge. Scotchbrite bestaat ook in verschillende fijnheden, welke het best overeenkomt met de originele brushing durf ik niet te zeggen.

2 likes

Goh sounds risky bussines . :sweat_smile:Enig idee wat een horloge maker kan betekenen voor me of eerder eens via het forum vragen een beter idee ?

Ik heb natuurlijk wel een sloophorloge liggen ook :innocent:

3 likes

Niet elke horlogemaker kan dit, maar er zijn er zeker die dit netjes kunnen. Zelf heb ik geen ervaring met uitbesteden hiervan. Beste even rondvragen inderdaad.

2 likes

En er zitten gepolijste delen in, op de kopse kanten van de schakels. Dus even opfrissen is bij deze band echt wel een dingetje @Beyns1

Ik heb daarom maar een reserve band gekocht :wink:

3 likes

Dus jij denkt , niet zelf aan beginnen ?

1 like