Tissot PRX T137 serie

(Excuses voor dit heule lelijke plaatje)

De Tissot PRX T137 is een veelbesproken horloge. Afgelopen weken heb ik er wel erg veel in het blauwe gedeelte zien staan. Zitten er duidelijke minpunten aan het model? Of zijn er gewoon veel van verkocht, waardoor ze ook vaker tweedehands aangeboden worden.

Groet,
Vincent

5 likes

Op het eerste gezicht natuurlijk een heel leuk klassiek model. Beetje jeugdsentiment. Na de aanschaf denk ik een beetje hoog “meh” gehalte. Heb dit als flipperaar al heel veel meegemaakt.

Ik vind het nog steeds een heel gaaf model, twijfel erg of ik de automaat ga kopen. Die heeft net wat “meer”.
Een mooiere datum venster en een apartere wijzerplaat.

6 likes

Die wafel dial nog niet gezien! Is die nieuw of limited edition?

1 like

Die is nieuw. In Nederland volgens mij nog niet te koop. :thinking:

1 like

Hype. En daarna erachter komen dat meeste hier toch niet zo blij worden van entry level. Vermoed dat de automaat hier straks ook flink geflipperd gaat worden.

Design is leuk!

Leuk ding, op plaatjes vooral.

Nadat ik hem bij een maatje had aangeraden bleek dat ik hem toch niet zo vond toen ik die van hem even omdeed. Ben blij dat ik hem zelf niet heb genomen :joy:

Te groot voor mijn smaak vooral. Kleiner en automatisch had ik hem tof gevonden.

1 like

Ik vind ze bijzonder mooi. Wat wellicht een probleem voor veel kopers kan zijn is de maat, want ze vallen best fors uit. Ik kan het waarderen, maar heb dan ook net wat dikkere polsen met 19,3 cm.
En een powermatic PRX gaat er bij mij waarschijnlijk wel komen.

3 likes

Dat is alleen zo bij de automaten

1 like

Je kan ze nu bij verschillende horlogeboeren bestellen.

1 like

Ik heb een polsmaat van tussen de 18,5 en 19cm. Dus kan hem goed hebben.

Als ik kleinere polsen had gehad had ik “meteen” het oude model gekocht.

Mijn pols meet 18,5/19. Ik kan hem goed hebben, maar vind het geen gezicht, ben kleiner gewend.

Wat is het oude model?

Inderdaad, zie hem bij Bouman nu ook staan :+1:
Maar ik was niet direct van plan om die te gaan halen, voor mij ook te groot.

Je kan ze in DE bestellen voor €570.

1 like

Ik dacht 36mm

1 like

Cool, welke ref is dit?

1 like

Weet het niet precies.

Tissot Seastar Quartz Cal 2031

Geen Tissot maar zeker zo mooi

ZENITH PILOT STEEL AUTOMATIC KAL. 2572PC

1 like

Zie hem daar ook als preorder! Best een leuk ding, maar zo horen moet ik hem eerst maar eens passen voor ik impulsieve aankopen doen

1 like

Ref. 40205, vandaar dat de nieuwe ook prx 40 205 heet.
Mocht je zo’n vintage 40205 willen moet je wel even zoeken, ik zie ze maar weinig langskomen.

2 likes