Tissot quickster chronograaf reset niet meer.

Deze Tissot Quickster quartz chronograaf laat zich niet meer resetten:

Heb met de handleiding erbij alle stappen gevolgd, alternatieven bedacht en eerdere topics op het forum over storingen in quartz chronografen gelezen en denk zelf dat er mogelijk sluiting oid in het uurwerk zit. Chronograaf werkt, loopt prima, add en split metingen ook alleen reset hij niet naar 12 uur. De grote secondewijzer springt dan zeg maar 3 X 10 seconden door en stopt dan ergens. Verder is het mij opgevallen dat als ik de kroon uittrekt de grote secondewijzer ook al drie van die tien seconde sprongen maakt zonder dat ik iets heb ingedrukt. Alleen handmatig met veel pushes naar 12 uur gekregen. Zou dit vuil kunnen zijn wat voor een bepaald kontakt zorgt? Heb het horloge een jaar geleden op een veiling gekocht zonder papieren oid. Functioneerde prima, tot nu dan. Zou een batterijwissel, lees:reset? Kunnen helpen? Kan m zo niet verkopen natuurlijk, dat was wel de bedoeling. Iemand een idee, suggestie? Laten bekijken bij een Tissot dealer? Nieuw uurwerk? Kosten?
Geef mij eens goede raad. Dank!

Wat vervelend.
Ik denk, maar ben zeker geen expert, dat je uurwerk naar de knoppen is. De kosten van een reparatie wegen niet op tegen de prijs van een nieuwe.
Als je zelf de batterij kunt vervangen zou ik dat als eerste proberen. Als dat niets uit haalt zou ik naar de dealer gaan. Wellicht heeft deze nog een oplossing.
Horloges hebben nu eenmaal onderhoud nodig en gaan na enige tijd stuk. Net als met auto’s zal je ermee moeten leren leven.

1 like

Heb een Tissot met hetzelfde uurwerk gehad; da’s in dit geval niet te repareren “by design”. Niet servicebaar, zeg maar. Is de goedkopere variant van de 3-register ETA kwarts chrono-uurwerken. Typenrs. even niet bij de hand, ik ga zo even zoeken op de ETA-site. Yup, gevonden - de G10.211 is het, vrijwel zeker. Opvolger is de G10.212.

7 a 8 tientjes voor het uurwerk via eBay. Een officiele horlogemaker kan er wellicht voordeliger aan komen. Komt de ombouw (wijzers zijn best een klus) nog bij.

Uurwerk (laten) vervangen is wel het enige, ben ik bang…

1 like

Aij, dat valt best wel tegen! Kosten/baten plaatje ziet er slecht uit. Kan m evt. Wel nog als “klushorloge” dragen voor zolang te duurt. Afschrijving maar incalculeren dan. :disappointed_relieved:

Is balen - hoe oud is-ie…?

Geen idee, ik heb m een maand of negen nu, weet ook niet hoe lang dit type al wordt gemaakt?

Ik zou eerst de batterij proberen - als je dat niet al gedaan hebt. Er moet een 394 in. Is een klemdeksel denk ik, wees voorzichtig…

Verse batterij kan spook-problemen soms zomaar oplossen. :+1:

Bedankt voor je informatie en advies iig!

1 like

Op zich valt het denk ik mee. Het kan een signaal zijn dat de batterij aan het er einde van zijn Latijn is.

Daar zou ik eerst eens naar kijken.

1 like

Ik heb hetzelfde gehad, was idd zo opgelost met een nieuwe batterij :+1:

1 like

Dat hoop ik maar! Het is niet zo dat de kleine secondewijzer per 2 seconde springt wat wel gebruikelijk is bij Tissots. Heb er meerdere gehad nl. Hij is ook niet gevallen, hard gestoten oid. En van Tissot verwacht ik toch wel een redelijk goed uurwerk? Ga eerst t batterijtje maar eens laten wisselen bij de AD dealer hier in de buurt en het voorleggen aan ze.

1 like

Ok! Dat geeft hoop!

Dit uurwerk heeft ook geen EOL-aanduiding - het staat op een gegeven moment gewoon stil. De andere klachten kunnen heel goed door de te lage batterijspanning komen.

Ok! Weer wat geleerd hier :grinning: