Tissot retour van service center

Enige tijd geleden had ik het gevoel dat de kroon van mijn Tissot wat meer weerstand bood bij het terug drukken.
Tot ik op een gegeven moment ook constateerde dat de secondewijzer mee draaide bij het verzetten van de tijd.
Even de aankoopbon er bij gezocht en warempel, nog binnen de garantieperiode!

Dus bewapend met aankoopbon naar de verkoper om hier melding van te maken.
Daar werd direct gezegd dat het horloge zou worden opgestuurd. Het enige dat ik nog moest doen, is de garantiekaart digitaal nazenden.
Helaas heb ik daar in eerste instantie niet het juiste mailadres voor gebruikt, waardoor het allemaal wat langer heeft geduurd dan noodzakelijk, maar vandaag kwam dan het verlossende telefoontje; het horloge is retour ontvangen en ligt klaar om (op afspraak) afgehaald te worden. Wanneer ik kan? Nou, gewoon vandaag nog! Dus hup, ik de auto gesprongen en op weg.

Aldaar het horloge overhandigd gekregen, netjes in een servicepouch, met bijgeleverd alle vervangen onderdelen bij de volledige service (!!). En alles binnen de garantie, dus geheel vrij van kosten.

Zeer content met het resultaat en veel meer ‘gekregen’ dan waar ik op had gerekend. Zeker na andere gehoorde verhalen over negatieve ervaringen met het Swatch Service Center.

43 likes

Goed om te horen, veel plezier weer met je gerepareerde horloge.

Ben wel benieuwd waar al die pennen gezeten hebben die ze vervangen schijnen te hebben :smiley:

2 likes

Die gebruiken ze om de ogen open te houden. :joy:

5 likes

Die kon ik, niet gehinderd door gebrek aan enige kennis, ook niet plaatsen… :grinning_face_with_smiling_eyes:

Dat was ook mijn gedachten haha.
Lijken wel bandpennen. Maar hij zit op leer.

3 likes

Mijn eerste automatisch uurwerk was een Tissot Powermatic 80. Op een feestje na een borrel teveel ben ik gevallen. Het horloge werkte niet meer (gestopt). Er was geen visuele schade te zien dus binnengebracht bij de AD. Hebben ze toen ook gewoon opgestuurd, hersteld en afgeregeld.

Ook teruggekregen in een mooie pouch zoals op de foto. Liep daarna ook +/- 1 sec.

Top service bij Tissot!

4 likes

Super service :grin: het kan gewoon ook goed :ok_hand: veel plezier ervan.

1 like

Band zit vast met vaste bandpennen, zie foto van de zijkant zie je nog net de pen aan de zijkant zitten.

3 likes

Ik had al zo’n vermoeden, maar dan zitten er wel veel pennen bij, neem toch aan gewoon 1 pen en 1 bus per kant? :thinking:

Ja zou je wel denken maar durf ik niet te zeggen ken dit model verder niet.
Wel makkelijk om bandjes te wisselen zo :confused:

1 like

Misschien hebben ze gewoon alles van de tafel in het zakje gepleurd.
Overigens, de pennen hebben ook niet allemaal dezelfde kleur.

Ach, het draait allemaal weer lekker soepel, daar was het mij om te doen.
Doel bereikt.

3 likes

Precies, daar ging het om.
…en dan gaan wij hier met z’n allen zitten bomen over waar die pennen precies vandaan komen :laughing: :laughing: :laughing:

3 likes

Fijn geregeld, ik kan me voorstellen dat je dan meteen de auto in springt. Ik wacht al ruim twee maanden op mijn horloge (bij Maurice Lacroix zijn ze of knetterdruk, of niet erg snel…). Ik ben wel nieuwsgierig hoe lang jouw ‘langer dan noodzakelijk’ was…

1 like

Goeie service en niet eens op een “wachtlijst” beland :wink:

1 like

Fijn te horen dat ie goed is teruggekomen.

Maareh, t uurwerk doet me denken aan t niet te servicen 1 schroef sistem 51 uurwerk :thinking:

2 likes

Inderdaad wel bijzonder lange reparatietijd…
Ik zou er een telefoontje aan wagen.
Succes!

1 like

Ik lees op de bon ‘complete service’ en heb er een service waranty card met 24 maanden garantie bij gekregen.
Daarop, en de uitspraak van de medewerkster, is mijn verslaglegging gebaseerd.

3 likes

Netjes! Goede pers dus.

1 like

Zit inderdaad een Swissmatic in. Complete service betekent in dit geval denk ik dat ze er een nieuw uurwerk in gedropt hebben. :sunglasses:

2 likes

Twee weken geleden een app gestuurd, ze zouden navraag doen en mij informeren… thnx!