Het betreft een klokje met een diameter van 30 mm en op de achterkant staat verder nog:
P150
85-908-7
Het quarts uurwerk loopt niet meer goed gelijk. Volgens de plaatselijke juwelier is er niets meer aan te doen. Hij heeft dit ook nog bij Tissot zelf nagevraagd. Er is daar geen nieuw uurwerk meer te krijgen.
Is er iemand op dit mooie forum die ons hiermee kan helpen? Met een nieuw uurwerk of met een reparatie van de oude?
Zou je een foto kunnen plaatsen van het uurwerk waarop de opschriften leesbaar zijn? Dan kunnen we misschien achterhalen wat voor uurwerk erin zit. Ik vermoed gewoon een ETA werkje.
Sorry, ik was blijkbaar niet duidelijk genoeg, ik bedoelde een foto van het binnenwerk, dus zonder achterdeksel.
Ik vond ergens op internet deze foto van het binnenwerk van een TIssot rock watch:
Rockwatch komt van de jaren '80, het was een horloge met de kast die een enige deel doet met de dial, alles in steen. Als het voor mij was zou ik een andere werkende rockwatch proberen te vinden om de beweging te swappen.
Is goed te repareren als je kundig genoeg bent…je moet hier namelijk nogal wat kunstgrepen toepassen om het uurwerk er uit te halen. Het glas moet namelijk verwijderd worden anders kun je de wijzers niet meer plaatsen…en het glas is dun en goed verlijmd!
De plaatselijke juwelier in Pynacker durfde het ook niet aan. Maar als ik een nieuw ETA 976.001 uurwerk zou kunnen kopen op ebay is het dan te doen of blijft het lastig in verband met het verwijderen van het glas ?
Wie zou dit kunnen ?
Gr. Don
Leuk - zou mooi zijn als het gewoon afgeregeld kon worden! Denk niet dat Wim Pijnacker (die toch?) daar de man voor is. Overigens ik vond in mijn laadje nog een soortgelijke Tissot, maar dan in hout - met W151 quartz uurwerk. Zal eens checken