Tissot sea touch

Beste horlogeliefhebbers,

Ik weet dat hier mensen in het bezit zijn van een Tissot Sea Touch omdat ik wat posts heb terug gevonden op het forum. Wat ik hier nou niet uit kan halen is of dit een goede vervanger is voor een duikcomputer. Ik ga mijn volgende vakantie duiken en vraag me af wat ik eventueel beter aan zou kunnen schaffen. De Tissot Sea Touch vind ik een mooi klokje, maar geeft deze voldoende info. Heeft iemand hier ervaring mee? Alvast bedankt.

Groeten,

Dimitri

Een Sea touch kan nooit een volwaardige vervanger zijn van een duikcomputer, maar hoogstens een back-up middel zijn. Een (beetje) duikcomputer houdt ook bij of zo ja welke stops je moet maken en op welke diepte (bij het opstijgen), je stijgsne;heid, je maximale duikdiepte etc. Ook houdt een lucht-geïntegreerde duikcomputer je luchtverbruik en luchtreserve bij.

Maar desondanks is het een deksels leuk klokje hoor!

(met de forum-Alpha die op diepte getest is :wink: )

hans

Onder water wil je liever een wat groter display (zoals een duikcomputer).

Hoeft geeneens duur te zijn. Een suunto gekko, zoop of vyper heb je 2e hands al voor zo’n 100.–

Ik vind het altijd wel prettig nog een echt horloge erbij om te hebben. Meestal mijn Oris.

Je kunt ook een alles in één oplossing nemen.
[video]http://www.youtube.com/watch?v=G-xDKJSYH34[/video]

Als je tot aanschaf over gaat. Vorige week lag bij Siebel (bah) Amsterdam een sea touch voor 420 euro

Voor dat geld zou ik een Suunto d4 kopen, kan vrijwel alles wat je als recreatief duiker nodig hebt. d6i kan ook je luchtreserve bijhouden, heb er nooit mee gedoken maar schijnt nogal irritante functie te zijn doordat hij erg conservatief is afgesteld en bij 90bar al allerlei waarschuwingen begint af te geven. De eerder voorgestelde vyper of gekko is ook een prima alternatief als je hem enkel onderwater wilt dragen. Casio lijkt me een ramp qua afleesbaarheid. Die Tissot zou ik qua duik eigenschappen niet te serieus nemen. Waar ga je duiken?

Weet iemand wanneer de nieuwe Tissot Seastar 1000 in de winkels ligt? Dan bedoel ik de ‘normale’ versie, niet de chronograaf.

Bedankt voor de reacties. Ik ga duiken in Indonesie dus ben er niet zo heel erg bang voor dat het zicht slecht is maar een Casio lijkt me toch wat moeilijk afleesbaar omdat me dit zo’n klein display lijkt. Een Suunto of iets dergelijks wat echte duikklokken zijn vind ikzelf niet zo mooi om als horloge te dragen en het is natuurlijk superhandig als ik dat wel zou vinden. Daarom was mijn oog gevallen op de Tissot. Maar goed, ik heb weer een doel om verder te snuffelen op internet. De zoektocht is juist het leukst… :wink:

Groeten,

Dimitri

Kijk dan ook eens bij Citizen.

hans

De Frogman is ook een echte duikklok. En de afleesbaarheid is imo prima. Maar ja ik heb nog goede ogen. :smiley: