Dag allemaal,
Als newbie op dit forum meteen een vraag: iemand bekend met een Tissot Seamaster Chronograph met lemania 1277 kaliber. Geen Seastar dus…
Thanks Jacco
Dag allemaal,
Als newbie op dit forum meteen een vraag: iemand bekend met een Tissot Seamaster Chronograph met lemania 1277 kaliber. Geen Seastar dus…
Thanks Jacco
Uhm nee, ik heb meteen een horloge voor ogen, maar dat is inderdaad een Seastar. Lijkt me een niet bestaand horloge, maar misschien iemand anders.
Grtz Melvin
Deze?
Volgens mij is dit een slechte re-dial.
Dat is het betreffende horloge. Het is of een uniek exemplaar of een redail. Ik vrees het laatste. Ik heb nog wel gisteren contact gezocht met Tissot NL (Swatch Group), maar een reactie laat op zich wachten. De vraagprijs is mij bekend, maar weet niet of het passend is om dat hier te melden?
Da’s wel een heel slechte re-dial…
Overigens is dit volgens mij de enige Tissot seamaster
Op basis van het modelnummer aan de binnenkant van de caseback kom ik uit op een ander exemplaar die er een stukje realistischer uitziet:
Het logo op het Marktplaats exemplaar is ook het vroege Tissot logo, dus dat klopt ook al niet. Werkelijk geen idee wat iemand zich hierbij heeft voorgesteld. Voor een leuke prijs zou het nog niet eens zo verkeerd zijn maar als ik die biedingen bekijken dan loop ik graag even door…
Ik vraag me in dit soort situaties altijd af of ik contact moet opnemen met de verkoper. Of melden aan Marktplaats dat iemand veel geld probeert te krijgen voor een samenraapsel. Ik word er een beetje kriegelig van.
Grtz Melvin
Tja, ik ben in contact met de verkoper en heb deze ‘geconfronteerd’ met de bevinding. Nog geen reactie… Hij gaf eerder aan dat hij dit type horloge als Seamaster op internet heeft gevonden. Ik vermoed dat de case en het uurwerk wel authentiek zijn. Dus an sich ondanks de remake wel een interessant horloge maar niet voor zijn vraagprijs.
Uurwerk en kast zouden inderdaad origineel kunnen zijn, wijzerplaat
Plaat is een redial, klopt niet, logo is ve vroeger dan kast, daarnaast heeft Tissot nooit een Seamaster gemaakt. Kortom, neppe plaat, misschien voor lage prijs interessant, dan kan er een andere plaat op/is het interessant voor kast en uurwerk.
Seastar was van Tissot, Seamaster van Omega(zou dus ‘beschermde’ naam kunnen zijn).
Haha inderdaad! (tu)
Verkoper weet dit zelf ook wel.
Of hij is er zelf ingetrapt. Dacht deze “goedkoop” op de kop te tikken om hem voor meer te verkopen.
Haha ja dat kan ook.
Ik heb trouwens vervelend contact gehad met de verkoper. Hij zegt dat hij al zo’n veertig mailtjes heeft gekregen over het feit dat het een re-dial is, maar niet wordt vermeld. Hij trekt zich er dus niks van aan. Vervelend figuur
Oke, nuttige info. Ik ben natuurlijk niet de enige die dit horloge opgemerkt heeft. Pim Jans van Tissot Nederland gaat n.a.v. mijn bericht zelfs de Zwitserse archieven raadplegen. Ja, ik weet het… Newbie…
Eerst had die een advertentie of iemand dit model kende, dus hij was op zoek naar antwoord. Nu krijgt hij het antwoord, vervolgens is hij op zijn tenen getrapt.
Klopt. Hij heeft de advertentie aangepast. Overigens wel met informatie over het uurwerk volgens mij… Maar niet over de redail.
Hij is nu helemaal weg denk ik. Zullen wel meer mensen de advertentie hebben gemeld.
Ik heb gereageerd dat ik niet meer geinteresseerd was en hij was blijkbaar al verkocht… Vraagprijs Euro 325,-
Ja ik geloof er niks van. Marktplaats zei dat ze hem gesommeerd hebben de juiste informatie te vermelden of hij zou verwijderd worden. Hij wil zich groot houden lijkt mij.
Grappenmaker deze verkoper , is natuurlijk een poorly done redial .
Kast en uurwerk zijn wel origineel en het is een knap uurwerk ,zonde van de dial maar die zal wel flink beschadigd zijn geweest .