Tissot Seastar 1000 automatic

Hoi medeforummers,

Ik ben zwaar aan het overwegen om een Tissot Seastar 1000 automatic aan te schaffen. (zie hieronder)
Iemand ervaringen met dit klokje?

ik heb er geen ervaring mee, ik vind de zwarte uitvoering met rood wel iets mooier dan de blauwe.

Ik heb ook een tijdje overwogen om hem te kopen maar heb toch besloten om mijn geld nog even in mijn zak te houden en voor een ander horloge te kijken.

De simpele splitpennen in de band vind ik jammer (zijn het splitpennen? daar leek het in ieder geval op…)

Ook vind ik de bezel te dik/breed en vind ik de bolling in het glas niet zo mooi, het werkt als een vergrootglas en het vervormt het hele beeld wat je van de wijzerplaat krijgt.

Het niet symmetrische glas in de achterkant is wel weer heel leuk…

Ik heb besloten om voor een Seamaster Pro te gaan sparen, liefst de GMT versie.

hallo faiz er staat er hier nog 1 te koop http://koopjes.marktplaats.nl/antiek_en_kunst/horloges/45240469.html?

ik vind het een geweldige duiker, heb ook ooit overwogen hem te kopen. vooral de blauwe vind ik mooi.

Heb de zwarte gehad.
Groot nadeel vond ik dat het glas erg gebold is waardoor het ontzettend spiegeld. Ideaal is dit niet.
En ik vind de originele wijzers echt ontzettend lelijk.

Wel een leuke klok voor het geld.

De reden voor mij waarom dit klokje is; dat je voor voor relatief weinig geld een leuk automaten zwitsers duikhorloge kan kopen. Ik heb ook een Omega Seamaster overwogen (een blauwe natuurlijk). Blijft wel the top of the bill, maar om nou weer een bedrag tussen de 1500 en 1800 euro (via usa import kan je al voor 1100 euro een deal hebben, met het risico voor import tax en btw) voor één klokje uit te geven leek mij iets te veel van het goede. De bedoeling is dat ik dit klokje samen met een Breil One Square Chrono (die zie je gelukkig ook niet al te vaak) voor een leuk all-in prijsje kan kopen.

De rode Seastar 1000 heb ik niet gezien op de website… Wel een Seastar 660 chrono…

Faiz Schreef:

De rode Seastar 1000 heb ik niet gezien op de
website… Wel een Seastar 660 chrono…

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging op 05/09/2006
21:16 door Faiz.

Ahhhhh ik zie welke er wordt bedoeld, zwart met rood. Dat is de zwarte met een rubberen band. De kast is mooi, het bandje vind ik er een beetje cheapo uit zien. Had iets stoerder gemogen. Ik weet niet of het mogelijk is, maar kan je de bandjes van de Seastar 1000 los krijgen?

Dit is een superklok.
Dit type Tissot heeft inderdaad een erg gebold glas, dat is een kunstje op zich wat je niet vaak ziet.
Daar het een duiker is zorgt het wel voor een leuk effect, het is net of je door water op de wijzerplaat kijkt. Vet.
Ik heb zelf een ouder type met de “open” minuten wijzer. Heb deze toen via via door Tissot laten vervangen door een nieuwere wijzerset, enwel de set die je normaal op de zwarte modellen ziet, dus met de rode tipjes op de wijzers.
Het is een superklok die wel zwaar is maar prettig draagt.
Het loont de moeite eventueel op Amerikaanse sites te kijken, daar zijn ze goedkoper.
B.v. via Timezone.com of WatchUseek.com, op de salescorners kom je hele mooie 2e handse tegen voor $300 - $350 . Ook nieuw zijn ze daar goedkoper, houdt wel rekening met de verzendkosten.

Succes!
Hier een foto van de mijne, een zeldzame dus.

Ziet er niet verkeerd uit zeg.
2e hands gaat voor mij niet op. Aangezien ik horloges ook als een gebruiksvoorwerp zie, ga ik niet veel tijd steken in een punt gaaf 2e handsje, die misschien een paar tientjes minder kost dan een nieuw exemplaar met “vaste klanten” korting.
Bedankt voor de linkjes…

oeps