Tissot Seastar 2000 Powermatic 80 versus Longines hydroconquest 43mm

Is er iemand die toevallig beide horloges (Tissot seastar 2000 / Longines Hydroconquest 43mm automaat)? Ik overweeg één van deze twee aan te schaffen voor dagelijks gebruik. Ben benieuwd naar het draagcomfort en de kwaliteitsverschillen?
Welke heeft jullie voorkeur? PS: ik heb brede polsen.

Grtz Kevin

Niemand?

Ik heb deze ooit gehad:

Ik weet niet of je ze op rubber of staal wilt dragen, maar deze 43mm op rubber ging verrassend goed op mijn 17cm pols. Heel comfy! Maar wel de max voor mij.

De Hydroconquest draagt wel echt heel groot door de lange(te) lugs en rechte kast vorm. Waarom kijk je niet naar een maatje kleiner als je deze echt wilt?

Heb deze in 41mm gehad maar was voor mij helaas echt te bonkig/groot, en is toen vrij snel naar mijn broer gegaan. Qua afwerking was dit zeker wél een stapje hoger dan Tissot. Zelfde voor het uurwerk (Powermatic 80 maak gebruik van plastic parts). De uurwerken in Longines zijn veel meer premium en degelijker gebouwd. Maar betaal je ook meer voor.

Als je iets meer context geeft over staal of rubber en je polsomtrek is het iets makkelijker om mee te denken :slightly_smiling_face:.
Ik weet niet wat je budget is, maar is er ook nog de nieuwste Hydroconquest kunnen overwegen. Perfecte proporties en afwerking voor het geld.

Dit is de 39, maar ook in 42 beschikbaar.

En anders adviseer ik gewoon even langs een juwelier te gaan beide lekker te passen. Dan voel en zie je snel genoeg waar je voorkeur naar gaat! Uiteindelijk blijft het allemaal persoonlijk.

1 like

Onwijs bedankt voor je reactie! Precies wat je zegt is ook mijn twijfel, longines lijkt mij meer premium maar qua model vind ik de seastar weer iets mooier. Zelf heb ik vrij grote polsen dus denk dat passen de enige optie is.

Nee, heb wel de Tissot gehad. Altijd van genoten!

1 like

Nice :ok_hand:

1 like

Nog ééntje dan! :laughing: Zit een mooie band op en uurwerk liep zeer nauwkeurig.

1 like

Je kan met de Seastar sowieso geen verkeerde keuze maken hoor. Gewoon (ook) 300m waterdicht. Saffier. Super goed afgewerkt voor zijn prijsklasse, en op Chrono misschien helemaal voor leuke prijzen te vinden.

Over het uurwerk zou ik me overigens niet druk maken. De Powermatic in mijn PRX loopt super goed, en bij een full service (mocht dit nodig zijn) zetten ze er een heel nieuw uurwerk in. Heb de prijzen even niet scherp maar bij Tissot zijn deze zeker acceptabel.

Ik gok dat je grotere polsen hebt dan ik, dus dan kan jij hem zeker hebben!

1 like

Wat me opvalt is dat de vraag gaat over de Seastar 2000, maar alle antwoorden gaan over de Seastar 1000. Let wel dat de Seastar 2000 46 mm is, en geen 43 mm. Als je grote polsen hebt hoeft dat geen probleem te zijn, maar ik zou even gaan passen als ik jou was.

Ik droeg de Seastar quartz 45.5mm op 20cm polsen.

Qua formaat valt ie dan ruim binnen de polsdoorsnee :slight_smile:

1 like

Hier een foto van mijn ex-Seastar 2000. Gewoon een fijn horloge en ondanks de 46mm goed draagbaar. Droeg hem op rubber, op staal droeg hij wel groot. Enige nadeel vond ik de bezel-action, bezel draaide te makkelijk rond. Voor zo’n stevige duiker had ik dat wat strakker willen hebben.

Met de Longines heb ik geen ervaring.

1 like

Scherp!
Het is al even geleden dat ik hem had. Dus al die info is inmiddels weer vervaagd :slightly_smiling_face:

1 like

Ervaringen met de Seastar 1000 lijken me ook best nuttig in dit topic, het is wel min of meer dezelfde kastvorm. Alleen heb je voor de 2000 net even wat grotere polsen nodig voor hetzelfde draagcomfort.