Beste forumleden,
Zoals bij mijn voorstel al aangegeven heb ik een TISSOT Seastar welke ik graag zou willen renoveren. Het horloge is van een dierbare geweest vanwaar mij er veel aan gelegen is deze te mogen dragen.
Het uurwerk zit in de originele 20 micron kast en de automaat loopt. De uren wijzer is niet helemaal uitgelijnd en de seconden wijzer welke onlangs nog werkend was dient terug geplaatst te worden.
Aangezien voor mij de herstelwerkzaamheden te hoog gegrepen zijn ben ik benieuwd of er een forumlid zo vriendelijk zou willen zijn om het uurwerk samen met mij te willen herstellen. Op die manier leer ik graag van de meester.
Ook hoor ik graag of jullie mij kunnen vertellen uit welke periode het exemplaar komt, ik vermoed de 70e maar zoek naar de bevestiging.
Graag hoor ik van jullie, bij voorbaat dank.
Zal inderdaad een klusje worden want volgens mij zie ik een stuk afgebroken as in de seconde wijzer zitten?
Er is een lijst met serienummers van de Tissot uurwerken waarmee de leeftijd redelijk is te achterhalen. Circuleert hier ook wel op het forum.
Vintage Tissot’s zijn inderdaad te dateren op basis van het serienummer op het uurwerk of in de kast. Dit horlorge dateert uit 1974, zie onderstaande lijst:
Zo te zien is inderdaad het uiteinde van het seconderad afgebroken; dat betekent dat het hele uurwerk uit elkaar moet. Ik heb momenteel helaas echt geen tijd.
Dank voor de info heren, zeer gewaardeerd!
Toch is het mij gezien de band weke ik met het horloge heb waard om de zware operatie aan te gaan.
Misschien mag ik wbcoupe laten weten dat er voor de ingreep geldt dat kwaliteit voor kwantiteit gaat, ook al zouden we pas in het najaar of volgende winterperiode kunnen afspreken is mij daar veel aan gelegen.
Dankend voor jullie reacties zie ik een samenwerking met plezier tegemoet
Van het najaar of winter zou wellicht kunnen, mocht je tegen die tijd nog niemand gevonden hebben kunnen we even kijken. Ik ben overigens maar een hobbyist, geen opgeleide horlogemaker.
Heb al wel de nodige van deze 2481’s onder handen gehad, en ik denk dat ik een vervangend seconderad wel heb liggen.
Vaak hebben secondewijzers een gaatje aan de bovenkant zodat je een eventueel afgebroken stuk tap eruit kunt prikken, dus ik denk dat deze nog gered kan worden.