Tissot Seastar, echt of frankenwatch?

Goedemorgen HF’ers,

Nou kwam ik gisteravond op marktplaats een toffe Tissot seastar tegen welke mijn interesse wekte.

Het gaat volgens de verkoper om een handwinder en een model uit de jaren 70.

Nu vraag ik me af of dit een bestaande configuratie is of gewoon een random kast met wijzerplaat en wijzers uit een ander horloge.
Dit vraag ik mij af omdat ik me het apezuur heb gezocht o.a. op Google afbeeldingen om deze configuratie te vinden maar ik de grijze wijzerplaat met zwarte wijzers alleen terug vind in cushion-, C-shape- en tonneaucases.

De verkoper heeft gisteren dezelfde configuratie verkocht maar dan met blauwe wijzerplaat met de zelfde opdruk & dezelfde wijzerset. Ook deze configuratie kon ik niet vinden.

Ik hoop dat jullie er iets meer over weten :sweat_smile:

Bij voorbaat dank!
(En een goede dinsdag toegewenst!)

-Steven.

Hard wegrennen; dit heeft helemaal niets met een Tissot van doen. Fantasie-troep uit India met een fhf-kloon uurwerkje erin. :grimacing:

2 likes

Ah, dus toch! Ik had al ergens zo’n vermoeden!
Nu ik het zeker weet ren ik zéker gauw bij deze verkoper vandaan :+1:
Bedankt voor je info! :grin:

1 like

Je hebt in elk geval je huiswerk goed gedaan, eerst research, dan kopen en niet andersom :+1::+1:

3 likes

Wel goede foto’s :+1:
Ps…wacht een Whats app berichtje op je :sunglasses:

1 like

Kroon is wel origineel :slight_smile:

1 like

Er staan wel meer seastars te koop op mp gelukkig! :wink:

1 like

Dat is waar, ik weet graag wat ik in huis haal voordat ik het geld uitgeef. Tevens is het huiswerk betreffende een horloge doen 1 van de leuke dingen aan deze passie naar mijn inziens :grin:

In dit geval was het dus maar goed ook dat ik eerst wat research heb gedaan, het laatste waar ik naar op zoek ben is een “speciale editie” uit India :grimacing:

1 like

@Spoon1 nou zeg dat wel, kan niet beter. Heb de verkoper om betere foto’s gevraagd maar hij interpreteerde dit als een close up zonder scherp stellen.

Haha je hebt gelijk, als ik dit forum toch ook niet had… :stuck_out_tongue_winking_eye:

@gekkehuus goed om te weten, dan kan ik in ieder geval een bod doen voor de kroon. Wie weet wil ie m lospeuteren en verzekerd verzenden :sweat_smile:

@Skv zeker waar, alleen de wijzerplaat van dit exemplaar sprak me erg aan. De rest van de seastars die ik gezien heb op mp zijn niet echt wat ik zoek :smile:

3 likes

Ik heb nog een Tissot Seastar Automatic met blauwe plaat die wel origineel is :stuck_out_tongue_winking_eye: ook nog wel een Enicar en Omega.

1 like

Ah! Je hebt mijn interesse gewekt! :smirk:
Goed om op voorhand te weten dat jouw exemplaar wél origineel is :grin:
De Enicar & Omega maken mij ook wel nieuwschierig!

Ik doe je wel even een PB!