Tissot seastar met niet passend vintage bandje

Hoi allemaal,

Ik heb recentelijk via het forum een tissot seastar aangeschaft en ik heb daarbij een stalen band bijgekocht voor een mooie prijs. Nu was ik al een beetje bang dat deze niet helemaal mooi zou aansluiten bij het horloge, maar na een bezoekje aan de lokale juwelier, gaf deze aan dat deze met geen mogelijkheid erop zou kunnen worden gezet. (Zie foto’s)

Nu vroeg ik mij af of er toch een manier is om deze band en horloge op elkaar aan te sluiten, door bijvoorbeeld andere eindstukjes ergens aan te schaffen.

Ik ben zelf nog redelijk nieuw op het forum dus ik hoop dat ik deze vraag op de goede plek stel. Alvast bedankt voor het meedenken!

Ik ben zelf geen fan maar er zijn horloges met rechte bandaanzet. Die passen in dit geval wel.

Het horloge is bij mijn weten origineel niet op staal geleverd… dus endlinks op maat laten maken /slijpen is het enige wat kan. Op een rechte kast is dat extra lastig… en zou het niet doen.

De tropic op het horloge is te groot. Ik denk dat er een 20mm tropic op 18mm lugs zit gepropt. Dat is slecht voor de kast en je bandje.

Krijg je dit effect;

1 like

Dat is geen rechte aanzet hè. Iets minder krom wel, maar recht gaat ook echt niet passen.

Is deze niet recht? Dat dacht ik te zien van de foto.

Anders idd gebogen springbar en op rubber/leer.

Het is een kwestie van smaak. Kan ome Ali je niet helpen? Mijn ervaring met stalen endlinks is, dat deze de lugs uitvreten en uiteindelijk je kast gaan beschadigen.

Een mooie bruine hagedis of krokodil doet naar mijn mening dit horloge (mooi trouwens!) erg goed!

De mooiste oplossing is een originele bracelet, maar dat kan even zoeken worden. Ik denk dat dit een ref. 44585 Seastar is. De bijpassende bracelet heeft hetzelfde nummer; hier is er een paar dagen geleden een verkocht:

(Ref. Nummer van het horloge kun je trouwens vinden aan de binnenkant van het achterdeksel)

1 like