Ik zag op marktplaats deze Tissot Seastar en volgens mij is dit dezelfde die ik op de rikketik heb gezien. Hij is in erg mooie staat.
Nou is mijn vraag of dit de originele kast voor dit model is?
Heb de verkoper hier niet over gesproken, zag thuis op internet dezelfde wijzerplaat in een andere kast. Misschien zit er verschil in bouwjaar.
Link naar de advertentie:
Je hebt het over twee verschillende horlogetypes van Tissot Seastar; kijk maar naar de index op 12h
Ook is de letter T in het éne opgelegde plaatje wat vetter dan de ander.
Ik ben absoluut geen Tissot expert maar ik heb toch een poging gedaan om mee te denken. Er zijn als ik Google Images wat doorblader enkele varianten met het kleine ster embleem onder Seastar. De combinatie van tekst en wijzerplaat elementen op de Marktplaats advertentie heb ik alleen teruggevonden in dit horloge dat ik helaas niet hebben dateren.
Wat me opvalt is dat de backplate van jouw Marktplaats vondst helemaal blanco is, ik zie dat bij vergelijkbare horloges van Tissot de binnenkant van de backplate alle informatie zoals het serienummer bevat. Als je de verkoper om het serienummer zou vragen of beter nog een foto dan kun je middels de tabel onder deze link http://forums.watchuseek.com/f11/hello-new-here-forum-92772.html#post566750
uitzoeken uit welk jaar deze komt. Als dit klopt dan lijkt het mij gewoon een legitiem horloge aangezien de kast en de wijzerplaat dan iig bij elkaar horen (het uurwerk zou iig ook als Tissot gemerkt moeten zijn als ik andere voorbeelden moet geloven). Uit eerdere threads over Tissot heb ik begrepen dat je bij Tissot op basis van het serienummer ook alle informatie via e-mail kunt opvragen.
Voor mij zijn horloges ook nog iets nieuws maar ik hoop je hiermee toch wat te hebben geholpen.
Antwoord terug van verkoper:
Cal 784-2 en nr in deksel 44521-3.
En laatste nummer blijkt casenr te zijn.
twijfel alleen of de kroon origineel is, vond namelijk een met dit casenr op internet met andere kroon.
Het lijkt me dat het totaal gewoon klopt, de kroon heeft volgens mij ook het juiste logo. Verder een mooi horloge, alleen hopen dat hij ook goed loopt.
Ik zie dat er meerdere exemplaren op ebay en andere veilingen (o.a. ranfft) zijn verkocht. Op basis daarvan lijkt me tussen de 120 en 150 euro een nette prijs.
Zonde joh!
Soms moet je er als de kippen bij zijn. Dan maar eventueel een paar tientjes teveel betalen als je het horloge echt wilt.
Zo niet, dan had het niet zo mogen zijn. Volgende keer beter.
Ik denk ook dat de lengte van de minutenwijzer en de secondewijzer bij het onderste exemplaar wat langer zijn, en de urenwijzer lijkt ( lastig te zien )
iets minder hoekig ?