Tissot Seastar Quartz..facet geslepen glas? Hoe bevestigen?

Gisteren een topic gestart maar met een verwarrende titel. Ik ben op zoek naar het glas van een Citizen Seastar Quartz cal.2030

Zie foto’s. Ik zou het liefst het originele glas willen hebben. In bijgevoegde foto’s zie je de vorm van het glas en de bezel. Is deze gelijmd?

Volgens mij wel. Ik heb ook wel eens een Seiko glas vervangen, daar zat al een metalen ring op vast gelijmd. Zou met deze Tissot ook zo kunnen zijn?

is toch een tissot?

Ja, dat staat op de wijzerplaat?

@Brodie lijm als deze.
https://www.esslinger.com/gs-crystal-hypo-cement-watch-crystal-glue/

omdat er citizen staat in het topic

1 like

Verrek… auto correct of zo :smile:

Ok gefikst :slight_smile:

1 like

Thanks! Dat moet dan wel want het glas past precies maar ligt er ‘los’ in

Ik kan er weinig over vinden maar dat zou ook kunnen. Dat het glas al in de bezel zit bedoel je toch?

Ja, dan wip je die rand los, glas met ring er in en dan rand weer vast klikken. Maar bij deze hoeft dat natuurlijk niet het geval te zijn.

Het originele glas moet te bestellen zijn maar dit horloge heeft zo weinig info op de backcase staan…
hoe ga je dan het juiste glas vinden…

Diameter meten. Eventueel maatje ietsje groter en maatje ietsje kleiner er ook bij bestellen. (Als de kosten mee vallen)

Het is echt niet ingewikkeld; jouw glaasje was verlijmt in de bezelring (inwendig gepolijste facetring rond de wijzerplaat zou een los onderdeel kunnen zijn dat is meegeklemd, onder de bezel)
Je kan op zoek gaan naar een identieke diameter, vlak glas. Je hebt dan wat ruimte voor variatie (dikte, facet etc), de lijmresten verwijderen uit de bezel en zelf gaan verlijmen.
Of je laat het uitvoeren door een van de bedrijven genoemd in je andere topic over ditzelfde onderwerp.
Succes :+1: