Tissot Seastar vintage

Voor een paar weken lees ik mee op dit forum alleen nog geen reden gehad om een account aan te maken, nu kwam ik in een ander topic iemand tegen die een Tissot Seastar Automatic heeft. Ik was hier zo van onder de indruk dat ik zelf ook op zoek ben gegaan naar een dergelijk horloge.

Nu heb ik er een gevonden op MP waarvan het glas sowieso vervangen moet worden maar ik zie ook iets op de kast zitten. Ik mag als nieuw lid helaas nog geen links opnemen, hij is te vinden onder: Tissot Seastar Automatic voor €120,- Vanwege deze beschadiging ben ik uitgekomen op een prijs van €75,-.

Nu twijfel ik of ik dit moet doen en ik zoek eigenlijk naar jullie advies?

Alvast super bedankt!

Welkom en het lijkt me voor die prijs wel ok.

De 75 euro voor de Seastar op MP met lichte wijzerplaat lijkt mij een goede prijs, mits uiteraard inderdaad wel goed lopend horloge. Ter indicatie, ik heb zelf tijdje geleden een vergelijkbare goed lopende Seastar (maar met blauwe wijzerplaat en nato band) verkocht voor ongeveer 100 euro. Die had als ‘mankement’ het ontbreken van originele kroon en aardig wat gebruikssporen. Ik heb nu via Duits forum een Seastar, maar dan in heel mooie conditie en met metalen band gekocht (zie voor voorbeeld recente foto in ‘2015: welk vintage draag jij vandaag’ ). Je kunt hem ook vinden door bij google te zoeken op: ’ Tissot Seastar Vintage, Cal. 2481 (Omega 1481) uhrforum’ Is het 1e zoekresultaat. Dan heb je ook direct indicatie wat ik er voor afgetikt heb :wink:

1 like

75 lijkt mij ok als ze goed loopt.

@ FH522 en goldie1709 mijn excuses ik zie nu pas dat er twee dergelijke advertenties zijn, ik bedoel de blauwe uit Zaandam. Ik heb het bericht op werk iets te snel getypt.

Was die waar ik het op had…

Haha, oké! Dan was het niet aan jou gericht. Maar toen ik net nog een keer ging kijken zag ik er opeens nog een voor €120,-. Dus ik was even in de war.

In lopende conditie altijd goed.

+1

Kijk wel even. Ik zag een seastar op MP. Met een zwarte dunne sec wijzer. Deze is volgens mij niet origineel.

Van de Tissot heb ik gen verstand. Van hospitality wel dus…Welkom op dit forum en veel plezier en wijsheid hier gewenst.

Groet,
Arvid

2 likes

Hartelijk dank voor het warme welkom zo! En je hebt gelijk Thijs. Ik keek inderdaad naar die met de zwarte secondewijzer en als ik hem verder vergelijk met andere die ik vind via Google kom ik tot de conclusie dat hij inderdaad niet origineel is.

1 like