Ik spotte dit horloge in een lot en Wilde graag de volgende dingen geweten
1.welk type is dit?
2.welk uurwerk zit erin
3. Is de combinatie kast en wijzerplaat wel orgineel?
Ik hoor graag van jullie
Qua uurwerk zou ik eenTissot 2481 vermoeden, afgaande op de wijzerplaat.
Of de combi met de kast klopt, durf ik niet te zeggen. Er zijn ontzettend veel varianten van de Seastar uitgebracht.
Heb je een foto van de achterkant?
Dit is een ref. 44660. Daar bestaan inderdaad veel varianten van dus lastig met 100% zekerheid te zeggen, maar ik denk dat dit een originele combinatie is.
Uurwerk zoals hierboven al gezegd inderdaad een 2481.
Echter als ik naar de foto kijk ben ik bang dat de wijzerplaatpootjes afgebroken zijn; het uurwerk lijkt nog recht in de kast te zitten maar de wijzerplaat niet. Dat is lastig te repareren. Vervangende wijzerplaat zoeken is dan denk ik de makkelijkste optie.
Of een ander exemplaar zoeken natuurlijk
Helaas heb Ik geen foto van de achterkant
Echt kan ik wel het horloge ophalen voor 20 euro morgen
Aaah oke
Ik heb een afspraak staan voor morgen
En mag hem ophalen voor 20 euro
Dus ik Neem hem sowieso wel Mee
Kan ik een beetje oefenen
Heb ik voorsprong op de andere studenten
Van de horlogemakers opleiding
20 Euro is een prima prijs; daar zou ik hem ook voor meenemen. Zelfs als hij alleen maar als donor te gebruiken is
Ja toch
Kan altijd nog van pas Komen
Wijzerplaat pootjes kan je laten laseren… kost wat maar dan is het beter als nieuw.
Als de staat van de wijzerplaat deze kost wel verantwoord natuurlijk.
Ik heb hem opgehaald
Ik mooie grijze plaat
Hij loopt
Tijd verzet niet
Datum doet ook niks
Nu wil ik hem openen
Maar ik krijg hem niet open
Weet jullie naast de standaard kast openener en de rubberen bal nog een manier ?
Speciale kastsleutel. De rubber bal/wrijving is wel de beste optie met een schroefdeksel.
Je zou naar zoiets kunnen kijken.
Aaah shit
Helaas
Daar was ik Al bang voor
Wat je zou kunnen proberen is een moer (beetje grote) met secondenlijm in het midden plakken. 24 uur laten drogen. Dan zou je hem eraf moeten kunnen draaien als andere mogelijkheden niet lukt.
Als hij dan wel open komt de deksel met moer en al in de thinner leggen. Komt de moer er weer zonder beschadigingen af.
Ik Ben nog beginnend
Te hoog risico
Ik moet toch nog wat leuke projecten naar de horlogemaker sturen
Dus deze kan erbij komen
Ik kan deze kast wel voor je openmaken, heb zo’n speciale toolset liggen voor dit soort kasten. Kom je uit Zeeland? Stuur me anders een berichtje.
Helaas niet
Ik Ben goosewatchesofficial
Woon helemaal bovenin bij gieten
dan volg ik je nu op insta denk ik
Hahahah thx man