Tissot solar

Hallo horlogefreaks,

Weet iemand wanneer de nieuwe Tissot t-touch expert solar in Nederland te kopen is?

De titanium versie bedoel ik.

Deze bedoel je?

http://www.boumanonline.nl/tissot-t-touch-expert-boumanonline/nl/product/58134/?mf=9&mv=1205

Idd, maar dan de titanium versie

Maar dat is toch de titanium versie ?

Hij bedoelt misschien met titanium bracelet.

Bedoel je de T091.420.44.051.00? http://www.tissot.ch/?collections/products/8332/n/TISSOT_T-TOUCH_EXPERT_SOLAR/T091.420.44.051.00

Met dat typenummer (met/zonder puntjes zoeken kan wel eens helpen met Tissot) kom ik ook bij Bouman uit :slight_smile:
http://www.boumanonline.nl/tissot-t-touch-expert-boumanonline/nl/product/58138/
Heb overigens geen ervaring met Boumanonline.

Ja dat is hem of die andere zonder zwarte rand

Die staan dus gewoon hier: http://www.boumanonline.nl/horloges/tissot/-t-touch-expert/nl/page/697/?fk_9=1205&mf=9&mv=1205&fk_49=528&mf2=49&mv2=528

Heb gebeld naar boumanonline en deze kunnen niet vertellen wanneer.
Maar dank voor meezoeken.

Ik wel, alleen maar positieve ervaringen met bouwmanonline.

Ik vind dat ook een interessant horloge, dat dus op mijn wishlist staat. En in afwachting van een eventuele aankoop heb ik alvast een virtuele gemaakt voor op mijn Samsung Gear smartwatch. Maar helaas: het laden in (zon)licht werkt dan niet :slight_smile:

WilSeiko Schreef:

Ik vind dat ook een interessant horloge, dat dus
op mijn wishlist staat. En in afwachting van een
eventuele aankoop heb ik alvast een virtuele
gemaakt voor op mijn Samsung Gear smartwatch. Maar
helaas: het laden in (zon)licht werkt dan niet :slight_smile:

http://vanexel.com/imageswatches/tissotsolar.png

ach, zo lang de altimeter t maar doet :wink:

ben toch wel n beetje jaloers op wat die gear allemaal kan. op mn omate zitten er n paar opties en daar moet ik t er maar mee doen…

marnix.moed Schreef:

ben toch wel n beetje jaloers op wat die gear
allemaal kan. op mn omate zitten er n paar opties
en daar moet ik t er maar mee doen…

Maar kun je dan niet middels een app zelf dials ontwerpen en naar je omate pushen (voor Gear kan dat met de app Watch Styler op je telefoon)? Hij draait immers ook op Android, toch.

Zo zie je maar dat iedereen vooral naar beter kijkt. Ik vind het bijvoorbeeld weer erg jammer dat ik geen tekstklok voor m’n Gear kan maken. Dat gaat met de nieuwere op Tizen of Android Wear kennelijk wel.

Dat beweert een van de top-ontwerpers vanavond althans op XDA-Developers. Hij zou nu zijn ontwerp aan het fine-tunen zijn, en een dezer dagen daar posten. Is voor mij overigens niet genoeg reden om dan gelijk over te stappen of een nieuwere te kopen. Ik blijf het op de voet volgen.

En ontopic: zijn er hier meer die serieus voor een Tissot T-Touch Expert Solar gaan?

WilSeiko Schreef:
--------------------------------------------------. Is voor mij overigens niet genoeg reden om

dan gelijk over te stappen of een nieuwere te
kopen. Ik blijf het op de voet volgen.

voor mij ook niet om vd omate af te stappen. ondanks zn capriolen (sinds de laatste update verbreekt geregeld de verbinding), blijven de pluspunten em voor mij n stap voorop geven.

En ontopic:X: zijn er hier meer die serieus voor een
Tissot T-Touch Expert Solar gaan?

nop. ik mis nog rc. en eerlijk gezegd, als casio n anadigi rangeman uitbrengt, zou ik eerder daar voor gaan.

Yes, maar dan een van staal met titanium heb je teveel last van krassen…

Ben71 Schreef:

Hallo horlogefreaks,

Weet iemand wanneer de nieuwe Tissot t-touch
expert solar in Nederland te kopen is?

Ik ben vanmiddag even bij Bouman langs geweest in Culemborg. Ik had er al eens online een Tissot Heritage Navigator gekocht, wat overigens bijzonder netjes is afgehandeld door Bouman. Nu wilde ik weleens zien wat hier nu voor fysieke winkel bij zit.

Ik begreep van de mevrouw die me heeft geholpen dat de webshop door de zoon wordt gedraaid, het zijn 2 aparte bedrijven. Maar ook in de winkel prima service. Ik wilde graag een Tissot T-Touch Expert Solar (blauw titanium), een Tissot Luxury (zwart) en een Tissot Couturier small second (zwarte plaat) passen en vasthouden.

Geen probleem. Alleen de Luxury was niet voorhanden, waren deze week de laatste uit de voorraad van verkocht. Nu ken ik die wel, want daarvan heb ik een witte/zilveren COSC gehad.

Laat ik beginnen met de Couturier small second. Een mooi horloge qua plaat, maar voor mij echt te klein met zijn 39mm. Daarnaast vond ik hem ook behoorlijk dik/hoog, zowel werkelijk als optisch. Tja, dat mechanisch uurwerk moet er toch in. Die gaat het dus zeker niet worden, tenzij Tissot nog eens met een grotere variant gaat komen, zoals ze met meer modelseries hebben gedaan.

En dan de klok waar dit topic eigenlijk over gaat: de Expert Solar. Een heel mooi horloge. Ik heb zowel de blauwe met titanium band als de zwarte met lederen band, en de oranje met siliconen band gezien en gepast. De oranje is zeker leuk, maar ik houd niet van siliconen banden.
De zwarte met zwarte bezel en lederen band zou eventueel nog gaan (is nl ook leverbaar met titaniumband). Maar als je de blauwe met titaniumrand hebt gezien, is die zwarte niet zo mooi.

Dus blijft de blauwe met titaniumband over. Prachtig horloge, maar irl toch best fors met 45mm. Ik heb meer klokken van 45 of meer, maar deze is ècht fors om de pols. En het is donkerder blauw dan je op veel foto’s ziet. Je ziet maar net dat het blauw is, ligt dicht tegen zwart aan. Ook zijn de fotocellen in het echt beter te zien dan op veel foto’s. En het gewicht: 3 x niks. Ik had zelf mijn Couturier automatic bij, en dan heb je helemaal een gigaverschil in gewicht. Wat ik vervolgens erg tegen vond vallen is het iele bandje van dit horloge. Ook de overgang naar de kast -of beter gezegd; het ontbreken van een overgang- vind ik een minpunt. Verder heeft deze band een vlindersluiting zonder fijnafstelling. Tel daarbij op dat de band enkel hele schakels heeft, dus kan het best lastig worden die goed af te stellen. Het is ook niet mogelijk extra gaatjes bij te maken vanwege de duikextensie die in de vlindersluiting zit. Deze laatste nadelen zijn op te lossen door voor een lederen of siliconen band te kiezen. Dat is juist wat ik niet zou willen…

Nog maar eens goed over nadenken wat te doen. Misschien toch maar voor de Luxury met zwarte plaat gaan?

Dus zoals eerder was gevraagd: waar zijn de Expert Solar’s te koop: bij
http://www.boumanonline.nl/horloges/tissot/-t-touch-expert/nl/page/697/?fk_9=1205&mf=9&mv=1205&fk_49=528&mf2=49&mv2=528] [u]Bouman[/u
kunnen ze snel leveren. Als ze het niet op voorraad hebben, kunnen zij er snel aankomen.

Hieronder wat plaatjes van genoemde horloges:

.

WilSeiko Schreef:

Ben71 Schreef:

.

Dus blijft de blauwe met titaniumband over.
Prachtig horloge, maar irl toch best fors met
45mm. Ik heb meer klokken van 45 of meer, maar
deze is ècht fors om de pols. En het is donkerder
blauw dan je op veel foto’s ziet. Je ziet maar net
dat het blauw is, ligt dicht tegen zwart aan. Ook
zijn de fotocellen in het echt beter te zien dan
op veel foto’s. En het gewicht: 3 x niks. Ik had
zelf mijn Couturier automatic bij, en dan heb je
helemaal een gigaverschil in gewicht. Wat ik
vervolgens erg tegen vond vallen is het iele
bandje van dit horloge. Ook de overgang naar de
kast -of beter gezegd; het ontbreken van een
overgang- vind ik een minpunt. Verder heeft deze
band een vlindersluiting zonder fijnafstelling.
Tel daarbij op dat de band enkel hele schakels
heeft, dus kan het best lastig worden die goed af
te stellen. Het is ook niet mogelijk extra gaatjes
bij te maken vanwege de duikextensie die in de
vlindersluiting zit. Deze laatste nadelen zijn op
te lossen door voor een lederen of siliconen band
te kiezen. Dat is juist wat ik niet zou
willen…

Hij oogt vanaf t plaatje ook als n sumo met die ieThx4sharingx4sharing