Omdat een Rado Diastar niet helemaal mijn stijl is, is het tijd voor wat anders: een Tissot Squelette. Echter blijkt de zoektocht toch wat moeilijker dan gedacht. Op het internet kom ik namelijk twee soorten balansen tegen. Waar bij de eerste variatie de “spaken” (mijn excuses voor de nomenclatuur) recht lopen, verbreden deze bij de tweede variatie. Heeft iemand er weet van of dit iets is dat vanaf een bepaald modeljaar geïntroduceerd is? Of is één van beide variaties fake? De foto’s op de website van Tissot tonen alleszins de “rechte” variant. Plaatjes (geleend van het internet) voor de verduidelijking:
Er bestaan wel degelijk fakes van dit model, dus inderdaad oppassen. Foto’s op de Tissot site laten een balans zien als op de linkse foto:
Ook de incabloc van de rechtse ziet er wat anders uit dan op de Tissot foto’s. Ben bang dat de rechtse inderdaad een fake is. Je kunt het volgens mij ook wel zien aan de kwaliteit van de afwerking, maar de rechtse foto is niet scherp genoeg om het verschil te zien.
Dank voor het antwoord. Het vreemde is dat de rechtse variatie ook voorkomt bij de exemplaren die hier op het forum verhandeld werden. Ik wou zeker niemand valselijk beschuldigen en had daarom ook geen foto’s van deze advertenties geplaatst in mijn bericht. Zou dit betekenen dat deze mogelijks fake waren?
Zonder met de vinger naar iemand te wijzen moet je zeker niet uitsluiten dat hier op het forum fakes aanwezig zijn. Dat zijn dan denk ik wel mensen die onwetend een fake gekocht hebben doordat ze niet goed genoeg hebben opgelet. Ik kom hier namelijk nog regelmatig mensen tegen die denken dat er geen fake Tissot’s bestaan.
Overigens zou het best kunnen dat Tissot versies met verschillende balansen heeft uitgebracht, maar ik zou dan wel heel goede foto’s willen zien van de afwerking van het uurwerk om mezelf te overtuigen dat de versie met afwijkende balans niet fake is.
Ik ben wel benieuwd hoe dat zit, zo’n custom skeleton uurwerk 100% kopiëren lijkt me een heel dure aangelegenheid.
Nieuw kost zo’n ding 1,8k. Voor dat geld kun je best wat laten doen in China. Uurwerk is in de basis een ETA 6497, daar hebben ze er daar genoeg van. Kast moet ook speciaal voor dit model gemaakt worden, die 15 onderdeeltjes van het uurwerk aanpassen kan er ook wel bij
Dat uurwerk precisie werk zal niet goedkoop zijn toch. Dan is zo’n fake ook een paar honderd euro?
Daarom ging ik er ook van uit dat een horloge als dit niet zou worden nagemaakt. Ik dacht dat het bij een skeleton gemakkelijk zou zijn om fakes te spotten
Zeker; maar fake Tissot’s worden over het algemeen voor prijzen net onder die van de echte aangeboden. Het gros van de mensen die een fake Tissot koopt denkt namelijk dat hij een echte koopt voor een scherpe prijs.
Heel smerig!
Om niemand openlijk te beschuldigen, heb ik u een pb gestuurd van de betreffende advertentie.
Nogal, en nieuw kun je ze soms met “buy the seller” nog wel onderscheiden, maar ze worden vervolgens gebruikt ook weer aangeboden en dan werkt dat niet meer. Ik durf haast geen moderne Tissot gebruikt te kopen
Dat maakt de keuze natuurlijk een stuk moeilijker. Het is een prachtig horloge, maar de vraag is of het ook 1,8k mooi is. Voor dat bedrag valt er namelijk veel anders te vinden…
Eens, ik ben een enorme Tissot fan, maar ik leg hier ook geen 1,8k voor op tafel
Maar mocht je er nog eens een op het oog hebben, stuur maar een PB, dan kijk ik even mee. Ik heb de wijsheid ook niet in pacht, maar twee zien meer dan een
Zal ik zeker doen! Dank voor de toelichting.
Succes met de zoektocht