Wat vinden jullie van deze? Het is een Tissot Squelette. Het uurwerk is gebaseerd op een Valjoux 6497.
Ik kan vast verklappen dat ik 'm erg mooi vind. Een mooi voornemen voor 2014?
Groet,
Mark
Wat vinden jullie van deze? Het is een Tissot Squelette. Het uurwerk is gebaseerd op een Valjoux 6497.
Ik kan vast verklappen dat ik 'm erg mooi vind. Een mooi voornemen voor 2014?
Groet,
Mark
Véél te duur voor een zeer goedkoop uurwerk dat wat is opgefleurd. Het horloge is 5-6 keer over de kop voor het enkele feit dat het een skeleton is.
Los daarvan ziet het er wel leuk uit.
Gewoon doen als je hem leuk vind. Pas op, ze zijn hier niet van de skeletons is mijn ervaring;)
Uiteraard heb ik er wel 1 in mijn verzamelingB)-
Is dit óók een skeleton?
Dit is toch gewoon een horloge zonder wijzerplaat plus hier en daar een gat?
Vind dit niks, al is het wel aardig gedaan zonder barokke toestanden.
Gewoon doen als je hem leuk vind. Pas op, ze zijn
hier niet van de skeletons is mijn ervaring;)
Hij is voor een skeleton zéker niet lelijk ;). Hij is strak vormgegeven en dat helpt.
Wat mij op valt is dat er aan beide kanten van de balansas een incabloc zit. Is dat normaal? (Dan heb ik weer iets nieuws geleerd…)
je zou er nog meer uit kunnen frezen… dat is waar… maar de platine, met een soort 5-puntige ster erin… dat kan me wel bekoren…
ik vind em in elk geval geslaagd… vooral omdat ze niet overal zoveel mogelijk materiaal hebben weggehaald, waardoor je em niet meer fatsoenlijk kan aflezen…
bovendien, hebben ze met het skeletoneren een bepaalde stijl weten te handhaven… en dat maakt het in mijn ogen mooier en evenwichtiger dan die filigrane skeletons…
Alleen… had ik persoonlijk niet die 6 sleuven in het opwindrad gedaan… maar 5… om trouw te blijven aan 't ontwerp in de voorkant… (dat je trouwens ook deels in de achterkant terug ziet…
@ lencoth, u heeft iets nieuws geleerd 
Ik vind 't een fraai horloge, een strak open gewerkt geheel. De prijs is m.i. 30% te duur.
@ lencoth, u heeft iets nieuws geleerd
Nooit te oud om te leren dus 
Ik vond het er wel logisch uit zien, maar had er nooit bij stil gestaan …
Dat krijg je dus als je geen skeletons hebt 
Wat vinden jullie van deze? Het is een Tissot
Squelette. Het uurwerk is gebaseerd op een Valjoux
6497.Ik kan vast verklappen dat ik 'm erg mooi vind.
Een mooi voornemen voor 2014?Groet,
Mark
http://i939.photobucket.com/albums/ad231/mastermam
68/image_zps6fda4f5f.jpg
Ik vind em goed geslaagd. Mooie match met kast en wijzers. Vind alleen dat die sec en 1853 weggelaten hadden mogen worden. Sec omdat ze voor de minuten en uren toch ook niet erbij zetten wat dat is. En bij zo een strakke/moderne/futuristische klok wil ik geen vintage jaartal erbij zien. Hooguit discreet op de achterzijde, maar niet zo prominent aan de voorkant.
Zoals wel vaker vind ik dit horloge op het plaatje veel mooier dan in het echt.Vorige week bij een juwelier in Arnhem centrum zien liggen. Viel mij wat tegen eerlijk gezegd.
Neemt niet weg dat je hem zeker moet kopen als je hem tof vind:-)
Ff plagen op 1e kerstdag dan:P

Als je deze mooi vindt: doen!
Ik vind hem afschuwelijk.
Mijn beste,
Ook niet geheel mijn smaak!!
Maar ja, over smaak…
Orologio Signaturis Temporis.B)-
Vind het helemaal niets.
In het echt nog erger.
Wat denk je van deze, 15 euro.
Zonder gein, als je de Tissot mooi vindt moet je hem kopen.
Ik denk dat hij er irl mooier uitziet.
groetjes Lenno
Wat denk je van deze, 15 euro.
http://i242.photobucket.com/albums/ff249/lennootje
/P1010586.jpgZonder gein, als je de Tissot mooi vindt moet je
hem kopen.
Ik denk dat hij er irl mooier uitziet.groetjes Lenno
Da’s € 14,95 teveel
:+
Ik vind de achterkant erg mooi. Over de voorkant ben ik iets minder enthousiast, maar als het jou kan bekoren moet je het vooral doen. Voor de prijs kan je echter nog veel meer moois kopen, dat zou mijn grootste dilemma zijn…
Prachtig!
Ff plagen op 1e kerstdag dan:P
Zoals wel vaker vind ik dit horloge op het plaatje
veel mooier dan in het echt.Vorige week bij een
juwelier in Arnhem centrum zien liggen. Viel mij
wat tegen eerlijk gezegd.Neemt niet weg dat je hem zeker moet kopen als je
hem tof vind:-)
Ai, dat zou jammer zijn. Is inderdaad helaas vaak het geval.
Mannen,
Dank voor jullie genuanceerde en soms minder genuanceerde meningen. Over smaak valt inderdaad niet te twisten. Graag zou ik een keer een skeleton horloge aanschaffen, omdat je dan de techniek daadwerkelijk ziet. Natuurlijk zie je dat ook wel bij een glazen achterdeksel, maar dan alleen als het horloge niet om de pols zit.
De reden dat deze Tissot me aanspreekt, is er in gelegen dat het horloge een moderne uitstraling heeft. Niet zo’n barokke Chinese skeleton. Die zijn niet te duur, maar ook echt foeilelijk (imho natuurlijk).
Hieronder een paar mooie en minder mooie skeletons van echte horlogehuizen. Wel zijn sommige hiervan een beetje duur! Dan valt de Tissot met een adviesprijs van € 1.475 nog best mee.
Natuurlijk ga ik eerst kijken en uitgebreid passen voordat ik 'm eventueel koop. De onderstaande Piaget vond ik echt schitterend, maar bij het passen viel zelfs deze tegen!
Overigens houd ik me aanbevolen als jullie nog (betaalbare) suggesties hebben.
Groet,
Mark