Kwam deze toevallig tegen bij mijn zoektocht naar een leuk, betaalbaar (duik)quartzhorloge. Meer bij seiko e.d. gezocht , maar nogmaals ; ik had hem ineens voor mijn neus , en het was liefde op eerste gezicht!
Aardig ingeburgerd in Tissot , maar deze kende ik eerlijk gezegd niet…
Na wat onderzoek blijkt het een model uit rond 1998 te zijn.
A la submariner , maar gelukkig deze keer eens geen ronde indexen!
Rond de 40/42mm en zeker niet hoog/dik.
De lugs zijn vrij grof gesatineerd, wat hem weer wat body geeft.
E.v.t een zwart datumwiel zou perfectie betekenen, maar in combi met de witte Tissotletters niet hinderlijk…
Altijd nog een zeer groot zwak voor Tissot. Zullen wel allemaal redenen zijn dat anderen het niet vinden , maar ik vind het een mooi , gematigd en liefdevol merk op 1 of andere manier. Veel min of meer voor ieder bereikbare aansprekende modellen. Dat MeisterSinger schiet een beetje door!;)
Al moet ik zeggen dat ik bij bepaalde modellen , de dan nogal uitgesproken T-vorm van de secondenwijzer nooit echt mooi vind.
Maar dat heeft deze gelukkig niet.
Deze zat tot mijn verbazing nog in de stickertjes , en een blauwachtige inktachtige substantie , wat ik er uiteindelijk met aceton heb afgehaald.
Een echte NOS ??
en volgens mijn informatie een G10 quartz, met batterijduur van minstens 3 jaar.
Nog voor zijn leeftijd ?B)- een mooie lume, diepzwarte wijzerplaat, en ook de merkopdruk/index heeft een licht relief, de bezel klikt eenrichting.
Natuurlijk geen “echte” duiker met zijn 100M/330FT, maar hij is mij er niet minder om.
Het bandje is helaas niet origineel. En lichtelijk te smal…
Ik twijfel nu nog over een mooie rubber duikband , of een diepzwarte kalfslederen met crocprint ??
De foto’s.