Tissot "submariner" 1998?

Kwam deze toevallig tegen bij mijn zoektocht naar een leuk, betaalbaar (duik)quartzhorloge. Meer bij seiko e.d. gezocht , maar nogmaals ; ik had hem ineens voor mijn neus , en het was liefde op eerste gezicht!

Aardig ingeburgerd in Tissot , maar deze kende ik eerlijk gezegd niet…
Na wat onderzoek blijkt het een model uit rond 1998 te zijn.

A la submariner , maar gelukkig deze keer eens geen ronde indexen!
Rond de 40/42mm en zeker niet hoog/dik.
De lugs zijn vrij grof gesatineerd, wat hem weer wat body geeft.

E.v.t een zwart datumwiel zou perfectie betekenen, maar in combi met de witte Tissotletters niet hinderlijk…

Altijd nog een zeer groot zwak voor Tissot. Zullen wel allemaal redenen zijn dat anderen het niet vinden , maar ik vind het een mooi , gematigd en liefdevol merk op 1 of andere manier. Veel min of meer voor ieder bereikbare aansprekende modellen. Dat MeisterSinger schiet een beetje door!;):slight_smile:
Al moet ik zeggen dat ik bij bepaalde modellen , de dan nogal uitgesproken T-vorm van de secondenwijzer nooit echt mooi vind.
Maar dat heeft deze gelukkig niet.:smiley:

Deze zat tot mijn verbazing nog in de stickertjes , en een blauwachtige inktachtige substantie , wat ik er uiteindelijk met aceton heb afgehaald.

Een echte NOS ?? :wink: en volgens mijn informatie een G10 quartz, met batterijduur van minstens 3 jaar.
Nog voor zijn leeftijd ?B)- een mooie lume, diepzwarte wijzerplaat, en ook de merkopdruk/index heeft een licht relief, de bezel klikt eenrichting.

Natuurlijk geen “echte” duiker met zijn 100M/330FT, maar hij is mij er niet minder om.

Het bandje is helaas niet origineel. En lichtelijk te smal…
Ik twijfel nu nog over een mooie rubber duikband , of een diepzwarte kalfslederen met crocprint ??

De foto’s.

Gaaf, van harte!!

Mooie aanwinst hoor! Veel draagplezier.
En ja… kalfsleder met croco print (tu)

Die is inderdaad erg mooi, gefeliciteerd(tu)

Leuk horloge, maar de 100m WRR vind ik echt lachwekkend voor dit horloge…(TD)

louis Schreef:

Leuk horloge, maar de 100m WRR vind ik echt
lachwekkend voor dit
horloge…(TD)

Ik kan onderhand wel eens wat te lachen gebruiken hier.
Maar snap je punt wel.
200m had naar zijn uiterlijk stoerder geweest.

;):slight_smile:

Mooie klok, inderdaad jammer van dat bandje (te smal), maar daar is gelukkig wat aan te doen.

Veel plezier ermee.

Groet
Herman

MeistersingerFan Schreef:

louis Schreef:

Leuk horloge, maar de 100m WRR vind ik echt
lachwekkend voor dit
horloge…(TD)

Ik kan onderhand wel eens wat te lachen gebruiken
hier.
Maar snap je punt wel.
200m had naar zijn uiterlijk stoerder geweest.

;):slight_smile:

Yep, 100m is genoeg maar voelt niet lekker bij zo’n horloge…

Gaaf!! Wat is het type nummer? Kan ik eens wat gaan google

leuk, maar G10 lijkt me staan voor een quartz chronograaf van ETA, als ik het goed heb.

Mooi horloge; kende 'm niet…

Veel draagplezier (met een breder bandje;)!

Da’s een mooie aanwinst. Gefeliciteerd. Ik heb net als de topicstarter ook een zwak voor Tissot. Hoewel mijn bewondering wel wat minder wordt naarmate ik steeds meer lees op o.a. het HF over de arrogante houding van de Swatch Group naar klanten en afnemers zoals Steinhart.

Ik kende dit model ook niet. Jammer van die 100m. Maar als je er een leren croco band omdoet, dan kom je waarschijnlijk toch niet verder dan 0m. Persoonlijk zou ik dan ook voor een zwarte rubber duikband gaan, zoals je ook voorstelt.

Ik hoop niet dat de lugbreedte 19mm is, zoals bij Tissot weleens het geval is.:X
Want dan ben je nogal beperkt in je keuze.

Groet, Jurgen

@Myspeedyworld : als je googled op “Tissot quartz diver” vind je wel iets.
Ook het typenummer met 1 volle hit.
Verder een “afgeleefde” op google…

Explore madfoxhouse

en 1 met stalen band :

verder moet je echt “de catacomben van Google”, en diverse forums in , om nog iets te vinden…
Ik denk dat het familie is van deze :

Tissot Sport Diver

Gelukkig staat dat Sport er hier niet op.

Achterop het horloge nog : E673/773M

en ergens meen ik G10 quartz te hebben gelezen.
ik heb Tissot zelf een aantal dagen geleden mailtje gestuurd , maar nog niets gehoord… daar waar de arrogantie van de Swatch Group wellicht om de hoek komt kijken…:sunglasses:

Wat betreft de 100m WR , zelfs een JLC Deep Sea Vintage is dat.
Daar troost ik mij dan maar mee. ( En nee, is geen vergelijk ):smiley:

Ik vind hem zelf wel bijzonder, zeker in de wetenschap dat hij zo’n 15 jaar oud moet zijn en in nieuwstaat verkeerd.
Mocht iemand (nog) meer weten hoor ik dat graag.

prachtig horloge, gefeliciteerd ermee

@Meistersingerfan

Bedankt voor de informatie. Het mooie is dat het een hommage is van de rolex submariner maar hij heeft een hele andere dial en wijzers. Echt een heel mooi exemplaar! Mocht je hem ooit op horlogemarkt willen zetten let me know. Ik ga nu eens flink google.

Ikzelf ben ook echt en fan van Tissot horloges en heb er ook een aantal in mijn bezit (PRC200 Automatic, PRS200 black and white, Navigator3000 en nog een automaat uit 1965 en een uit de classic lijn). Ikzelf probeer alles altijd origineel te houden, ook de bandjes! Ikzelf denk dat op je horloge een rubberen band mooier is, past beter bij de stijl van het horloge.

Bij de eerste foto’s was ik niet onder de indruk.

Maar deze Tissot staat mooi aan je pols (tu)(tu) Mooie kast die iets hoger had mogen zijn voor een duiker. De indexen vind ik wat flauw qua vorm. De wijzers vind ik dan weer prachtig.

Geniet ervan !

proficiat!