Tissot t-touch expert, jullie mening!

Beste medeforummers, al enige tijd ben ik nogal gecharmeerd van de de Tissot t-touch expert. Nu ben ik nogal in dubio over de aanschaf aangezien hij voor een gadget klok nog redelijk aan de prijs is, ik bang ben dat hij snel gaat vervelen en ik gemengde berichten over de kwaliteit hoor. Is weinig over geschreven op dit forum dus ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

Wellicht zijn er ook leden die dit horloge (gehad) hebben en hun ervaringen willen delen?

Thanks!

Plaatje van het net voor de beeldvorming voor degene die hem niet kennen:

De T-Touch is een leuk horloge, behalve de gebruikelijke quartz mogelijkheden (alarm, chronograph) zijn vooral de Meteo- en de Compass functies erg handig. De thermo- en de Altifuncties werken niet echt goed is mijn ervaring. (Voor de juiste temperatuur moet je eerst het horloge minstens een wartier af hebben, en de hoogte dient eerst goed gecallibreerd te zijn)

Overigens vind ik het getoonde model niet de mooiste. Arabische cijfers die maar voor de helft van het aantal getoond kunnen worden vind ik zeer storend.
De stalen band is fraai en comfortabel.

Ik ben al aan mij tweede T-Touch :wink:

Ik deel de mening van Hans, dat de wijzerplaat van de T-Touch Expert die je toont, beter kan, doch …

1. Het LCD gedeelte is iets groter geworden

2. En van de huidige reeks T-Touch EXPERT is deze versie imho toch nog de mooiste ( of de minst “lelijke” - zoals je wil )

Mijn eerste T-Touch was een stalen: qua kast en wijzerplaat vond ik het een schitterend ontwerp !
Hij is verkocht, maar niet zonder spijt :

Ik heb nu een T-Touch expert gekocht, voornamelijk voor de backlight functie - maar de verschillen zijn veel meer dan dit alleen.

De wijzers van mijn vorige waren wel voorzien van goede luminova, doch de oppervlakte luminova was zo klein dat de lichtopbrengst uiteindelijk toch niet denderend was.

Op een rubberen band is ie iets goedkoper, maar dat vind ik persoonlijk niet mooi, ja, zelfs lelijk.
De waterdichtheid van de Expert is beter dan de vorige reeks, doch het is nog steeds geen duiker hoor - ik zou er toch mee op het droge blijven.

De titanium band is zeer goed afgewerkt en benevens het erg aangename draagcomfort oogt ie bovendien nog mooi ook.

Trouwens het hele horloge is in real life veel mooier dan op de foto. De carbon dial geeft een prachtig effect in het zonlicht.

Al bij al vind ik de T-Touch Expert een heel bijzondere klok, die wellicht zijn indruk in de horloge-geschiedenis zal nalaten.

Tissot is trouwens in het verleden ook al met een aantal bijzondere horloge op de proppen gekomen, soms technisch innoverend ( High T ), soms qua design ( rock watch ).

De Omega X33 vonden de meesten vroeger ook maar een lelijk eendje.
Ga nu maar een kijken op Ebay aan welke prijzen ze weggaan. :wink:

Nivelacuso en Marc, dank voor jullie input! Qua wijzerplaat ben ik er nog niet helemaal over uit, dit zou de andere optie zijn maar lijkt me weer wat leeg ten opzichte van de bezel:

Over aan features geen gebrek inderdaad hoewel deze grotendeels hetzelfde zijn als die op mijn X-Lander. Ook daar werken de hoogte- en temperatuurmeter niet bepaald optimaal. De interface op de T-Touch lijkt overigens wel vele malen beter te zijn, evenals de looks. Voor het zware werk ben ik dus al reeds voorzien dus de vraag is wanneer ik hem zou dragen. Op wat voor gelegenheden dragen jullie dit horloge?

Overigens Marc, het staat me vaag bij dat jou t-touch expert eens in het verkoop gedeelte heb zien staan. Mag ik vragen of je daar een specifieke reden voor had?

Geniaal fimlmpje trouwens:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=pyXc58A5slE[/video]

Mijn T-touch expert heeft nooit te koop gestaan hoor ! :smiley:
Dat was die van Hennie dacht ik - maar die heeft er alweer spijt van :wink:

Ben vermoedelijk dingen door elkaar aan het halen, naja kan ook niet alles onthouden he;)

Dat was mijn T-Touch is inderdaad verkocht, maar ik heb er heel veel spijt van:( Dus ik denk er sterk (weet het wel zeker) aan om weer een T-Touch te kopen ditmaal met een titanium band de vorige was er een met rubberen band.
In het echt ziet het er veel beter uit dan op een plaatje dus ik zou zeggen stap een juweliers zaak binnen om te kijken en passen.Je kunt dit horloge ook in een sleep stand zetten om de batterij te sparen de wijzers staan dan alle twee op de 12 en het display is offline maaaaar de tijd en datum loopt op de achtergrond gewoon door en door een simpele druk op de knop staat alles weer goed leuk hé:)
Voor mij is dit horloge een technisch hoogstandje en dan nog wel uit Zwitserland (geen Japan) dus een aanrader.

Zelf heb ik er één van zó’n 5 jaar oud. De kwaliteit is prima. Ik gebruik de functies vaak, douche er gewoon mee en hij loopt nog steeds op de originele batterij. Kortom een prima klok. Mag ook wel voor dat geld :slight_smile:

Zoooo die is zuunig(:smiley:

Ik vind het een mooie klok, looks vele malen beter dan suunto, al draaien die erg bij. Ik heb zelf een Casio Pro Trek en een Suunto Observer, overigens is het logisch dat thermo/altimeter gecalibreerd moeten worden, je kan toch niet verwachten dat een horloge die je onder je jas cq handschoen draagt de buitentemperatuur correct aangeeft. Precies de reden waarom ik rubber banden heb om beide horloges…je kunt ze dan makkelijker aan je rugzak of jas bevestigen zodat de meting beter is. Echter als je dit horloge meer als gadget of voor de looks koopt, dan doet bovenstaande er niet toe natuurlijk;)
Een collega van me heeft veel problemen gehad met de touch interface…horloge sloeg constant op hol, of touchscreen werkte helemaal niet. Kan natuurlijk maandagmorgen model geweest zijn, maar ik vraag me af of het drukgevoelige saffier niet kwetsbaar is als je dit horloge echt als outdoor klok gaat gebruiken. Jammer dat ie maar zo beperkt waterdicht is…alhoewel deze geloof ik tot 100m als ik me niet vergis, dat is al beter dan de 30m van de vorige serie. Overigens zijn er ook veel Suunto’s die maar die schamele 30m waterresistant hebben, ik snap dat niet, maak je een buitensport horloge die amper een regenbui kan weerstaan. Eigenlijk zouden ze bij zo’n hi-tech horloge ook een soort eco-drive of zonnecel techniek moeten hebben, dan was het helemaal af.

zoooo…ik heb gezegd>X

De nieuwe is 100 m, dus daar kan je al redelijk gerust in zijn.

En met het touch screen heb ik bij geen van beide horloges problemen gehad.

Enkel af en toe een “vettig” vingertje ! :smiley:

( Dan disable je eerst het touch screen en neem je vervolgens een papieren zakdoekje :wink: )

Uiteraard kan de thermo nooit accuraat zijn als deze aan een warme pols is bevestigd maar beinvloed dit ook de altimeter? Daar deze afgaat op luchtdruk zou dit toch niet zo’n verschil moeten maken lijkt me? Merkte bij de X-Lander dat deze, ondanks dat hij correct was gecalibreerd, er toch vaak zo’n 150 meter naast zat. Nu is deze functie voor mij niet van cruciaal belang maar toch leuk als deze accuraat is op reis. Overigens, mijn X-Lander is tot slechts 30 meter waterdicht maar nooit problemen mee gehad, zwemmen en douchen gaat al enkele jaren zonder problemen. De Expert zou met zijn 100 meter dan toch wel voldoende waterdicht moeten zijn.

Leuk deze input, begin steeds meer overtuigd te raken:) Kritische forummers zijn overigens ook welkom om hun mening te ventileren!

Kritische forummers zijn er niet (over dit horloge dan):slight_smile:

Hennie Schreef:

Zoooo die is zuunig(:smiley:

Idd, het lijkt wel of ie zeeuws is ipv zwitsers :smiley:

Geen Expert, wel een Trekking!

Ik heb het even aan de kikkers gevraagt en die zijn erg blij met de temp-fuctie.:smiley:
Het horloge heb ik pas over genomen van Floris en ik moet zeggen:een topper!(verkoper trouwens ook)
Het is de Titanium uitvoering, draagcomfort is super.

Groet,
Werner

Misschien wat voor je hij is er ook nog in 18 karaat goud…prijs € 4590,-::o