Tissot T-Touch II | vervangen batterij leidt tot defecte sensor?

Hangt er een beetje vanaf waar je voor komt natuurlijk.

Maar wel mooi dat het horloge terug is.

3 likes

Top! Na het eerdere gevoel het ding in de

te mieteren, zal dit een opluchting zijn. Dat mag best gevierd worden met een foto!

Ik heb exact dezelfde deze maand. Twee keer terug geweest. Sensoren kapot. Functioneerde prima voorheen. Nadat er een nieuwe batterij is ingezet, a €30,- waren de sensoren temperatuur, altimeter en hoogte meter kapot. Enkel kompas, alarm en stopwatch werkte nog. Dan krijg je de opmerking dat de sensoren al kapot waren. De horloge zaak wilde het zelf wel voor rekening nemen. Maar ik vind dat ze hier geen schuld in hebben dus heb dat geweigerd. Heb horloge weer terug maar ik geloof dat ie nooit meer om m’n pols gaat. Tissot is voor mij hiermee een enorme afknapper. Als merk val je bij mij dan door de mand.

Je hebt niet goed gelezen wat ik (en FeaR1986) geschreven heb.
Aan het merk mankeert niets.
Als je jou horloge naar een AD had gebracht, had je deze perfect terug gekregen maar niet voor €30,-
Goedkoop is duurkoop.

Ik heb het bij een juwelier gebracht, deze heeft hem naar de dealer verzonden. Voor mij is het wel een afknapper van het merk. Maar dat is persoonlijk.

Jou horloge is niet bij Tissot terecht gekomen maar bij een horlogemaker.
Je hebt een gepeperde rekening gekregen voor het vervangen van een batterijtje en het naar de kl#te helpen van jou eigendom.
Zou eens het gesprek aan gaan met de betreffende juwelier.
Hoeveel tijd ging er verstreken na het aanbieden ter reparatie en het belletje/mailtje dat hij klaar was?

Ik heb al een paar keer zelf de batterij vervangen (deze gaan voor mijn gevoel ook niet erg lang mee).
Niks in de slaapstand gezet en na die tijd werkte alles gewoon naar behoren.
Op YouTube staan filmpjes die het laten zien, het is zelf goed te doen.

Slaapstand is van belang bij testen waterdichtheid zoals Floris155 eerder aangaf….

Ook voor vervangen van batterij altijd eerst in slaapstand zetten, als je dat niet doet en het gaat goed dan heb je geluk maar het zijn zeer gevoelige uurwerken dus kan anders zomaar dat de functies niet meer goed werken.
Zaak is wel als die aangeeft dat de batterij bijna leeg is zo snel mogelijk de batterij laten vervangen of zelf in slaapstand zetten.
En niet naar een willekeurige batterijwisselboer gaan om de hoek maar naar een horlogemaker die weet wat die doet of Tissot gecertificeerd is of uiteraard via Tissot zelf.

Een juwelier is geen horlogemaker, dit is geen standaard quartz batterijwissel dus als je niet de juiste procedure volgt die voorgeschreven is door Tissot dan kan het mis gaan

Hij heeft aangegeven om de schade te betalen. Het voor zijn rekening te nemen. Dus ik verwijt hem niets. Maar de verhalen omtrent sensoren en batterij vervangen is niet op zichzelf staande. Het komt dus veel voor. Dat zal toch ook een constructie dingetje zijn.

Begrijp je frustratie heel goed maar je kunt niet meteen heel Tissot afschrijven. Ze maken al meer dan 100 jaar prima horloges.

Juweliers kunnen niks met horloges, heb er ooit 2 gebracht voor een batterij wissel en zelfs dat wisten ze te verkloten. Condens in het ene horloge en een niet vast gezette (alarm) knop in de andere. En dat is dan een officieel verkooppunt van merken als Oris, Certina en Seiko.

Ik begrijp je redenering. Ik denk dat het negatieve sentiment ook meer gericht is tegen het T-touch segment. Het is inderdaad frustratie. Maar inderdaad een juwelier is nog geen horlogemaker. Twee totaal verschillende beroepen. Maar wat ik nu met het horloge moet is m’n een raadsel. Het zijn de kosten ook niet. Maar meer de onzekerheid met een herhalende ‘break down’ .

Ik woon in de randstad en voor Tissot ga ik enkel nog naar de Time Store in Leidschendam (Westfield Mall) want daar werken 2 horloge makers die in Zwitserland bij Tissot opgeleid zijn.
Zijn officieel service center. Zijn er vast nog meer, kun je op de NL Tissot website vinden.

Dat staat buiten kijf. Wat ik het ergste vindt, van mijn ervaring, is dat wordt belooft het horloge op te sturen naar Tissot. Dan blijkt het horloge niet naar Tissot gestuurd te zijn maar naar een algemene horlogemaker. En dat opsturen kwam pas na het zelf de batterij vervangen door de juwelier zelf. Dat stukje vertrouwen is bij mij nu bij twee juweliers weg. Zonde.

Aanvullend, ik post dit hier aangaande een T-Touch van Tissot maar ik heb exact dezelfde ervaring van een juwelier die mijn Seiko naar Seiko Nederland op zou sturen maar dat ook pas de tweede of derde keer deed na mislukte reparaties door zijn andere adresjes.

2 likes

Time Store is ook een prima zaak goede ervaring mee gehad.

2 likes

Iemand ervaring met een T-Touch Connect Solar heb wel zin om er een te kopen.

1 like

Dat beeld herken ik (gelukkig) niet.
Zowel 1e als 2e serie gehad zonder enig probleem.
Batterij vervang ik zelf.

1e serie wordt niet meer ondersteund door Tissot. Vaak bieden ze je dan als alternatief een serie 2 aan tegen gereduceerde prijs.

En bedankt. Nu kijk ik er ook weer naar met een schuin oog :sweat_smile:

Heb trouwens nog steeds deze die ik vrijwel nooit meer draag :grimacing:

Moor loopt na jaren nog steeds goed :+1:t2:

Wat te doen als de batterij helemaal leeg is en je hem dus ook niet in de slaapstand kan zetten?
Is het dan batterij vervangen op goed geluk?