ik heb er onlangs een heel stuk over gelezen, ik wilde er ook een aanschaffen.
nu las ik heel veel negative berichtjes, de horloges zouden snel kapot gaan, bv compas en dat soort dingen, en de service van tissot zou ook niet al te best uit de hoek komen. daarom ben ik voor een casio protrek gegaan.
nu weet ik niet meer wat de betreffende pagina was over de tissot, maar als je googled naar tissot reviews kom je het vast tegen.
mvg arie.
Ik ben uiteindelijk voor de Suunto Observer gegaan. Suunto is een Finse fabrikant van buitensportartikelen als GPS en hoogtemeters. Iets minder prestige dan een Tissot maar bij buitensporten zeker een klok waarmee je je kunt vertonen. Over de aftersales heb ik nooit klachten gehad.
kan uit de ad niets vreemds opmaken. Prijs lijkt me niet onredelijk gezien het feit dat dit niet het nieuwe type (expert) betreft en de prijzen die voor dit type in het grijze circuit worden gevraagd. Vind hem wel erg glimmen voor titanium maar begreep onlangs dat ook titanium gepolijst kan worden, mijn expert lijkt iig een stuk doffer te zijn maar kan verschil in type zijn of slechte foto. Heb zelf ook een voorkeur voor de andere wijzerplaat, die is wat strakker maasr is persoonlijk.
Heb overigens zelf geen problemen gehad met mijn t-touch en er recentelijk ook niets meer over gelezen. Denk dat Tissot zijn leven heeft gebeterd na de aanvankelijk negatieve berichtgeving (hoewel dit ook relatief was). Overigens, met garantie loop je geen risico’s. Heb zelf ook een Suunto en als ik qua interface, gebruiksgemak, comfort en looks zou moeten kiezen zou ik zonder twijfel voor de t-touch gaan.
Ik heb in mijn omgeving ook al wat negatieve berichten over de touch gehoord. Qua looks zijn ze idd wel wat moderner/beschaafder dan de Suunto’s alhoewel de nieuwe suunto Core erg stoer zijn, ik heb zelf de observer, prima ding, getest onder extreme omstandigheden, en ziet er toch beschaafd uit. de keuze hangt ook een beetje van het gebruik af, wil je een gadget horloge en mooie looks maar zul je zeer waarschijnlijk maar sporadisch de functies gebruiken dan zal Tissot een mooie keus zijn, functioneel is het niet, touchglas is lastig met handschoenen te bedienen, en ik vraag me af of het nog werkt op 5000meter bij -20…anyway…voor functionaliteit zou ik casio Pro trek of Suunto kiezen.
Verder kan ik uit de foto niet opmaken of deze nep is…vind hem idd erg glimmen maar zoals gezegd, titanium schijn je ook glimmender te kunnen maken.
Wat betreft de betrouwbaarheid van een t-touch kan ik melden dat ik de mijne nu al een jaar of 6 heb (of langer?, is nog met de groene T) en nog nooit een probleem heb ervaren
Zelf heb ik een titanium met rubber band, draagt bijzonder licht en nog nooit iets aan gehad. De verkoper op marktplaats is een bekend adres, nep lijkt me dan ook niet waarschijnlijk.