Beste (mede)klokkijkers, wat is jullie mening over een nieuwe Tissot T Touch kopen via internet uit The States? Doen/ niet doen? Ik las dat garantie moeilijk is bij Tissot als je niet bij de officiële dealer koopt, maar ik kan niet inschatten of je dan helemaal nergens op terug kunt vallen.
(En hoe ik bij kopen in The Staes kom; het prijsverschil is meer dan EUR 200!)
Daar hebben jullie een punt! Invoerrechten en verzendkosten had ik nog geen rekening mee gehouden! Vwb jullie vragen: ik ben voornemens de T Touch Expert Pilot aan te schaffen:
Heeft iemand een tip, waar deze een beetje scherp aangeboden wordt?
Zou kijken of je eentje in Azie kan vinden, kan enorm schelen op invoerbelasting. Die t-touches werden in het verleden ook veel in de UK aangeboden, helemaal makkelijk dus.
Net even met de AD gebeld, kost EUR 830 in Nederland en via eBay ongeveer EUR 600. Dat is meer dan 25% verschil en wie geeft dat nog als korting in Nederland??
Voor de meeste zaken die onder garantie vallen zullen de AD’s het horloge toch op moeten sturen naar tissot.
De juwelier/horlogemaker waar ik regelmatig kom had geen enkele moeite om mij met mijn via marktplaats gekochtte horloge te helpen. Maar het helpt dan wel als je vaker komt en niet voor het eerst.