Tissot T062.427.11.057.00

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over de Tissot T062 uit de navigator serie.
Die heb ik onlangs aangeschaft en ik ben er zeer blij mee. Maar het is me niet echt duidelijk geworden wat de betekenis is van de saffieren bodemplaat met daarachter een soort propeller met 12 schoepen.
Wie weet wat het idee achter dit design is?

Ik heb me laten vertellen dat het een soort propeller van een speedboot is maar dat kan ik niet helemaal rijmen.

Als iemand een folder over heeft of te koop heeft over dit horloge dan houd ik mezelf aanbevolen!

PLEH!

http://www.butterfunk.com/image-129/valjoux+.htm

Dit is een ander model en die heeft een duidelijk Stuurwiel. Dus lijkt me toch echt dat ze met deze een soort propeller bedoelen.

Gewoon af en toe even naar de achterkant kijken, kan best mooi zijn. Het hoeft natuurlijk niet altijd iets voor te stellen.

Lijkt me de fan bladen van een turbine motor van een vliegtuig. Sommige schepen maken ook gebruik van turbinemotoren, bijvoorbeeld de snelle fregatten van de marine, maar dit lijkt me meer te moeten slaan op een vliegtuigmotor.

Jeffreyh1984 Schreef:

Lijkt me de fan bladen van een turbine motor van
een vliegtuig. Sommige schepen maken ook gebruik
van turbinemotoren, bijvoorbeeld de snelle
fregatten van de marine, maar dit lijkt me meer te
moeten slaan op een vliegtuigmotor.

+1 vooral icm de andere elementen, zoals wijzers en pushers, doen me denken dat dit meer n pilot dan n marine horloge is. en meestal zie je bij de schroeven v schepen dat ze die bladen rond afwerken ipv zoals bij n jet engine de bladen achter t omhulsel verdwijnen.

Dat is een héle mooie Tissot, zowel voor- als achterzijde!
Enjoy.

Ik ben er zeker blij mee.
Bedankt allemaal voor de reacties tot zover.

Vliegtuigmotor lijkt er inderdaad meer op!

Lijkt inderdaad meer op een turbine fan.

Een schroef is het 100% niet.

Mooie Tissot overigens!(tu)

Groeten.

Noel.

cliogek Schreef:

Ik ben er zeker blij mee.
Bedankt allemaal voor de reacties tot zover.

ik zou dr haast aan voorbij gaan: proficiat met je nieuwe aanwinst.

draaien die bladen op de achterkant ook rond als je t horloge beweegt?

Thanks!

Nee, het ziet er super uit maar de bladen draaien helaas niet mee.

cliogek Schreef:

Thanks!

Nee, het ziet er super uit maar de bladen draaien
helaas niet mee.

dat zou ik helemaal gaf hebbem gevonden, dat 1 kant verzwaard is, zodat ie al rotor zou fungeren. en dan eigenlijk nog t liefst eenzijdig opwindbaar, zodat ie in de vrije stand lekker kan tollen. dat zou voor mij al haast genoeg aan complicaties zijn met zo n leuke feature :smiley: