Tissot T12 GMT

Helemaal gaaf die Tissot T12 modellen, deze is ook erg bij zonder (tu)

Een praktische vraag: hoe dragen deze knoeperts als je een smalle pols hebt?

Goede vraag, ik zou het niet weten omdat ik nogal dikke polsen heb.
Zou op zich goed moeten kunnen omdat de band goed naar beneden kan scharnieren.

Zou iemand de exacte maten van lug tot lug en de breedte eens kunnen meten?

Ga ik morgen ff doen :slight_smile:

(tu)

Breedte iets meer dan 43mm, afstand tussen de lugs 36mm.

Bedankt! De kast is dus eigenlijk ovaal als ik het zo zie. Hmmm interessant.

Nee, de lugs zitten wat meer onder in de rand van de kast. Is te zien op de derde foto van mijn eerste post.

Inderdaad, het was me al opgevallen. Dat betekent dat het horloge mogelijk iets kleiner draagt dan je op grond van de grote kast zou mogen aannemen.
Klinkt goed. Ik ben nog bezig met een Enicar NOS, even afwachten wat dat gaat worden, maar anders dan weet ik al wat ik ga doen:)

Ik ben net een duikversie van de t12 op ebay misgelopen op 15 euro :frowning: Was een opknapper, maar waarschijnlijk alleen losse wijzers en wijzerplaat…

Een enicar met compressorkast is ook erg gaaf :slight_smile:

Wat je ook koopt, graag foto’s :slight_smile:

Er komt zeker iets leuks, maar de horlogemaker neemt er de tijd voor. Ik heb ook een liefhebber/handelaar in Duitsland gevonden die nog een aantal Enicars en Omega’s verkoopt. Sommige heeft hij uit diverse onderdelen opnieuw opgebouwd. Ik zat op zijn site te kijken en vond het weliswaar stevige maar toch nog betaalbare prijzen. Na correspondentie blijkt dat het de prijzen van 2008 zijn. Voor de huidige modellen vraagt hij rond de 1800,-Euro. Daar word ik niet vrolijk van en ik krijg hierdoor ook het idee dat hij eruit knijpt wat eruit te knijpen valt. Voorlopig ga ik daar dan ook niet op in. Kijk maar eens op

http://www.sachsentimer.com/uhren/sammel/sammel.html

Trouwens, was die T12 gevallen waarbij de secondenwijzer losgeraakt was? Die heb ik ook gezien. Ik ben toevallig ook net een LIP misgelopen, een Nautic Ski electro-mechanisch uurwerk. Volgende keer beter!

Ja die was gevallen. Uurwerk liep nog volgens eigenaar. Die wijzerplaten kunnen door de constructie relatief eenvoudig losbreken heb ik het idee, en dan blokkeert de losse wijzerplaat de wijzers. Ik had als maximum 150 euro ingesteld en het ding is voor 169 of zo weggegaan. Koopje als je de prijzen van andere exemplaren ziet.

Maar die meneer is wel erg aan de prijs ja…

http://www.sachsentimer.com/uhren/sammel/0629.html

Met een beetje geduld en mazzel kan je leuke horloges met compressorkast kopen.

(krassen zijn inmiddels uit het plexiglas van de enicar gepoetst)

Gaaf die compressorkasten(tu) Zo’n Enicar zit bij mij ook in de “pipeline”:slight_smile: Kast gemaakt bij EPSA.
Ik zag op chrono24 ook zo’n Tissot T12:

http://www.chrono24.com/de/tissot/t12-diver-taucher-automatik-44-mm--id1858960.htm?dosearch=false&manufacturerIds=243&maxAgeInDays=0&merchantId=-1&resultview=null&searchexplain=false&sortorder=1&watchTypes=U&manufacturerIds=243&urlSubpath=/tissot/index-8.htm

Prijs lijkt me wel redelijk.

Apart beestje, gefeliciteerd (tu)