Ik ben de gelukkige eigenaar geworden van een Tissot T12 GMT. De minutenwijzer maakt in een uur gewoon een rondje, maar de urenwijzer maakt in 24 uur een hele omwenteling. Het uurwerk dateert uit 1969, het hele horloge zal uit 1970 zijn
Minpuntje is dat de uren en minuten wijzer niet origineel zijn. Mijn “gewone” T12 heeft wél de originele wijzers.
De buitenste ring is draaibaar, voor als de vroegere eigenaar uit de concorde stapte en een andere tijdzone moest instellen 
Dat is een apart stel.
Kan me voorstellen dat je daar gelukkig van wordt
Altijd goed zo’n dikke T12, ik vind eigenlijk iedere uitvoering mooi (tu)
Hele gave klok(tu) toevallig via Some Time Ago gekocht?
Yep 
Ik ken Kevin al wat langer, mooie deal gemaakt. Nu de rest van de collectie nog. (als ik de staatsloterij win…)
http://www.chronomaddox.com/tissot/catalog/T-12/t-12_catalog.html
Mooi zeg, had ik nog niet gezien.
Die wijzers of gelijkaardig moeten nog te vinden zijn.
De groetjes van zijn broertje 

mvg
Had ik niet van je verwacht Frans, mooi.
off top; alles ok ?
Blijft mooi! Van harte!
Die is heel mooi Frans 
Vooral die extra 24h aanduiding die die van mij niet heeft is heel handig. Én de originele wijzers 
Hoe oud is die van jou?
Mooie horloges Martijn en Frans(tu) Ik moet toch ook eens aan een 24 uurs horloge:)
@Frans53: Hallo Frans! Leuk je weer op het forum te zien!
Ik heb 'm toch echt laten zien vorig jaar Freddy 
http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,190324,190324#msg-190324
Nadat Simon van W&V 'm onderhanden had genomen heb ik dacht ik ook een postje geplaatst, kan het alleen niet vinden. Het plaatje dat ik in dit topic heb gezet is van na de opknapbeurt.
ot. Het gaat wel redelijk (het is een vreemd jaar) dank je wel, ik lees regelmatig mee hoor, moet toch een beetje op de hoogte blijven 
Moet hier niet teveel langskomen want dan gaat het weer kriebelen en ik kan de portemonnee niet te zwaar belasten…
Bij jou gaat het ook redelijk had ik eerder gelezen, toch?
mvg
De leeftijd is hetzelfde Martijn, origineel is de kast mat dacht ik, de mijne in ieder geval wel en die is volgens Simon van W&V geheel origineel en zal ik niet gauw van de hand doen 
mvg
Dag Frans, de kast is inderdaad origineel mat. Die van mij glimt helaas nogal, maar met dit soort horloges kan je niet al te kieskeurig zijn, vind er maar eens ééntje…
Kijkend naar de foto’s van jouw exemplaar zie ik een caliber 798, terwijl ik een caliber 788 heb. Die van jou heeft 17 jewels en die van mij blijkbaar 21 
Ik denk 7 cijfers te tellen in het serienummer op het uurwerk op jou foto, terwijl die van mij er 8 heeft. Je foto is helaas net te onscherp om de cijfers goed te zien. De overgang van 7 naar 8 cijfers was in 1968, dus die van jou is ouder dan die van mij 
Hoi Martijn,
Ik heb een cal. 798 17 jewels, klopt.
Het serie nr. heb ik nog even gechecked en meteen een paar eigen plaatjes gemaakt van het uurwerkje. Het eerdere plaatje was van de verkoper en idd. niet erg scherp.
Het serienr. van mijn T12 is 11086766 en is volgens de Tissot lijst uit 1969.
Overigens staat hier een eerdere versie:
http://www.mateuroiswatchesplace.com/watches/tissot-super-compressor
mvg
Mooie aanwinst Martijn!
Hij is leuk hè 
Dankzij Frans zijn exemplaar zag ik dat bij die van mij de urenwijzer niet goed zat, de datum moet veranderen als de urenwijzer beneden zit. Dat dus nog even gefixt 
Ik vind het pracht horloges, qua model echt “funky” '70’s(tu)
Mijn beste,
Wat een eer, om een naamgenoot met zoveel verve op het forum te mogen ontmoeten!!
Ik wens je dan ook veel genot bij het koesteren en vooral dragen van deze wereldse Tissot.
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op.:z:z:z
Orologio Signaturis Temporis.B)-
oops sorry Tom ik had ff over je heen gelezen 
Het is maar voor even hoor, lezen bevalt prima en kost weinig 
mvg