Tissot Tissot T-Trend Couturier T035.617.16.051.00 Echt of Nep

Dat zou mooi zijn.
Hopelijk komt het helemaal goed.
Succes!

Het moge illegaal zijn, maar als er geen handhaving is, is het een loze letter. En het aanbieden wordt niet gestraft, zie Marktplaats, Ebay.nl e.d. E.e.a. nog los van welke nationale wetgeving er van toepassing is op de transactie.
Als je 1 horloge aanbiedt, gaat niemand er achter aan. Niet de website, niet de IP eigenaar, niet justitie.
Als je een parij van duizend aanbiedt, wordt er wellicht iemand wakker. Dus, ik overdrijf niet. Ga eens aangifte doen voor het kopen van een fake horloge. Denk je dat gelijk een team van 30 man gevormd, wordt om de zaak te onderzoeken?

Helemaal niet, maar aangifte doen is iets helemaal anders dan je klacht ontvankelijk zien bij PayPal.

@jannesb348, aldoende leert men, k’ben er ook wel eens ingestonken met een horloge waarvan
de kast origineel was en uurwerk russisch, loopt al jaren perfect.

Thanks, ben gelukkig niet de enige dus… :wink: Moet wel zeggen dat die Chinezen en consorten steeds beter worden in het namaken van. Je moet verdomd goed kijken om de verschillen nog te vinden. En wie weet had de klok idd jaren goed gedraaid. Lees ook genoeg over de G10 uurwerken. Ga toch maar even doosparen voor deze…

1 like

Ook wel eens een Oris stalen band besteld via AD. Deze sluiting zat ook blauw folie op.
Denk dus geen verband tussen nep en folie (kleur).

Update! Alles goed afgelopen. Geld retour dus nu op zoek naar een echte :wink:

6 likes

Goed voor je! Succes met je zoektocht. Hier op het forum kunnen we je wel helpen indien gewenst.

Wow, dat ding dan best snel Jannes. Deed PayPal moeilijk, of was het een kwestie van een formuliertje invullen en klaar? Vraag me toch af hoe PayPal dit soort dingen beoordeeld… Iedereen kan wel zeggen dat het nep is en zijn geld terug eisen.

Uiteindelijk is paypal er niet aan te pas gekomen. De verkoper zelf bestookt met mail en uiteindelijk heeft hij zelf het horloge teruggenomen en geld teruggestort. Was een groot risico (voor het zelfde geld had hij niets meer laten horen) maar beter dan een claim bij paypal indienen. Heb zelfs de kosten voor het retour zenden van de klok terug gekregen via paypal/Telus international. Eind goed al goed!

Top! Ik vermoed dat hij bang was dat PayPal hem anders zou uitsluiten? Geen idee hoe dat werkt, maar ik vermoed dat ze zo’n accountje wel kunnen blokkeren :wink: