Tissot vintage echt of niet?

Ik heb een tissot vintage gezien en nu vraag ik me af als daar geen doos of papieren bijzitten, hoe kan ik dan zien of deze echt is of niet?

2 likes

Googlen op dit model is de eerste stap. Als je hem vindt op een betrouwbare site dan is dat de eerste indicatie. Daarna details controleren.

Doos en papieren zegt niks over de echtheid, papieren kunnen ook nep zijn…

Zoals Eddio al zegt, vraag naar het ref. nummer en google.
Check de verkoper.
Vraag het in het ‘Tissot only’ topic.

1 like

En daarnaast gaat het om aardig oude horloges, de kans dat de doos en papieren een keer bij een grote opruiming weg zijn gegaan is aanwezig :slight_smile:

Klopt helemaal.
Daarbij komt ook (quote mede HF lid): ‘Iemand die een ander wil bedriegen gaat niet met een vintage Tissot adverteren’…

2 likes

Het lijkt echt een heel klein horloge te zijn zo.

Hoeveel mm. Is het?

Het lijkt mij ook een damesmodel te zijn, en als het een vintage model is is het waarschijnlijk iets uit de jaren 80… daar lijkt het toch op.

1 like

Op google vind ik niet veel. Het is idd een damesmodel (cadeautje) en nee papieren en doos zegt idd niet alles. Er staat bij dat het van de jaren 70 is.

Ik denk niet dat iemand zo’n tissot dames quartz na gaat maken.

1 like

Ik denk niet dat je voor € 49, je je veel zorgen moet maken, het horloge wordt wel verkocht als zijnde NIET WERKEND (waarschijnlijk zijn de contactpunten geoxideerd). Verkocht als niet-functioneel, te repareren of als reserveonderdelen.

2 likes

zal gok ik wel nieuwer zijn, eerder 80s of 90s.

1 like

Ok bedankt voor de reacties. Geven jullie de nummer van het horloge gwn in google in?