Tissot (vintage) & Omega (vintage) zijn ze echt en welk type

Ik sta op het moment om deze 2 mooie horloges te kopen voor een redelijke prijs.
De verkoper maakt een goede indruk op me maar toch zou ik er nog graag het een en ander over te weten willen komen?

Alvast vriendelijke bedankt
J.Melis




Ik ben geen Omega kenner maar kan me niet aan de indruk onttrekken dat deze damesvariant (?) niet origineel is.

Omega is een damesmodel en lijkt me zeker origineel, zeker gezien de plaat. Waarde hangt af van onderhoudsgeschiedenis, materiaal kast(massief goud of verguld) en staat(heeft de kroon een omega teken???). Ik denk dat de omega in goede staat met een verguld kast zo’n 50 waard is, met gouden kast zo’n 120. Is denk ik zo uit de 50/60er jaren. De Tissot is wat mij betreft een twijfelgeval, maar lijkt me zowieso geen waardevol horloge. Opdruk van ‘tissot’ op de wijzerplaat vind ik slordig. Gok dat het tientjeswerk is als de kast verguld is.

Oke dat is fijn om te weten, heeft u er een vermoeden bij wat ze waard kunnen zijn?

Kijk dat zijn fijne antwoorden heel erg bedankt! Ik dank u zeer voor de duidelijk uitleg. Ik kon de horloges aanschaffen samen voor 120,00 en hoopte dat ze wat meer waard waren mochten ze origineel zijn.

Persoonlijk denk ik dat er geen markt (meer) is voor dergelijke horloges.
Waarde is dus evt. goudwaarde anders nihil of wat een “gek” er voor wil geven…

mvg

Ik koop en verkoop zelf regelmatig horloges. ik zou voor de omega as deze verguld is niet meer geven als 30 euro en als deze goud zou zijn de goudwaarde(spotprijs=smelterijwaarde) plus eventueel 10 euro. de tissot zou ik zelf nooit kopen, want de waarde ligt denk ik maximaal rond de 20 euro als de kast verguld is.

Ik zou zelf nooit 120 euro geven voor deze horloges tezamen, zeker niet als ik ze koop met het doel ze met winst door te verkopen. Ik zou zelf voor deze horloges max 30 euro geven, met de tissot blijf ik toch zitten en op de omega maak ik na revisie wel wat winst.

OMega is echt ,tissot miss ook maar is een goedkoop model , damesomega ziet er wel netjes uit , is geen koopje maar op zich niet heel duur mits de omega verder wel in orde is en goed loopt.