Tissot Visodate Camping - wie weet meer? + voorstellen

Beste forumleden,

Na rondneuzen en meelezen heb ik mij kort geleden aangemeld op het forum. Zojuist kwam mijn nieuwe aanwinst binnen, een Tissot Visodate Camping. Dus tijd voor een eerste topic! Het horloge heeft aan de buitenkant het nodige te verduren gehad, maar zou volgens de verkoper een servicebeurt hebben gehad én er zit nieuw glas in.
Ik heb kort geleden mijn ‘moderne’ Visodate verkocht en onder andere dit horloge gekocht. Buiten dat het een Tissot 27B-621 uurwerk heeft weet ik vrij weinig. Wie zou mij meer kunnen vertellen?
Wat foto’s, het oog wil ook wat:

Ik kijk uit naar jullie reacties!

Groet,

Migbar

1 like

Niet dat je er iets aan hebt, maar het bezit van een camping-horloge vind ik hilarisch. Jammer dat hij geen aanvullende functies heeft die daarmee verband houden.

Welkom op het forum! Ben normaal niet zo’n kampeerder, maar deze Camping vind ik erg leuk! Veel plezier ermee! Kan je er helaas verder ook niets over vertellen…

Het is natuurlijk te makkelijk om te vragen hoeveel slaapplekken ie heeft?!

Maar welkom op het forum!!
Heel veel leesplezier hier. Heb je nog andere horloges? Ben je vooral een vintage-drager? Of ook huidige modellen?

Over dit campingmodel kan ik helaas weinig zeggen, dit is de eerste keer dat ik er van hoor namelijk… Veel draagplezier!

De Camping modellen van Tissot zijn mooie vintage horloges. Geintroduceerd in 1938, jouw uurwerk plaatst hem in de jaren 50. Ze kregen de naam Camping, omdat ze vanwege de goede (voor die tijd) waterdichtheid en stofdichtheid geschikt waren voor het buitenleven.
Vaak zijn ze goldplated, maar die van jouw lijkt een stainless kast te hebben. Veel draagplezier :wink:

2 likes

Het horloge riep bij mij ook wat aparte associaties op met het buitenleven, toch weerhield het mij niet van aankoop. @25tien ik heb kort geleden nog een vintage gekocht (op de gok), hier weet ik wederom vrij weinig van. Het is een Precisa handopwinder met een datumwijzer. Binnenkort zal ik wat foto’s posten. Daarnaast nog een hamilton MIL-W-46374B uit '81.

1 like

Bedankt voor je reactie! Dat biedt wat perspectief op de leeftijd :smile:

1 like

Welkom met deze leuke binnenkomer, ik vind 'm mooi zo met het elegante logo.
Goed dat-ie een servicebeurt heeft gehad, dat is vooral belangrijk voor vintage horloges. Geniet ervan :+1:

1 like

Leuke klok, Tissot is echt een mooi merk, en zeker de vintage uurwerkjes zijn gewoon heel goed. Als je de kast open kunt maken dan kun je op basis van het uurwerkserienummer het bouwjaar bepalen.

1 like

Welkom op het HF.

Van deze modellen kan ik weinig zeggen omdat ik ze praktisch niet tegen kom.

Zo te zien is er wat mis met de ring in het gewapend glas, er is een opening in de spanring op 3u.
Dus zeker al niet waterdicht. Deze ringen hebben dikwijls een uitfrezing waarin de wijzerplaatrand in komt.

Goed gezien, en de tension ring hoort natuurlijk zilverkleurig te zijn…

Bedankt voor je reactie. Dat viel mij ook op toen ik 'm binnen kreeg. Is dit problematisch of ernstig?

Ik ben gek op deze horloges en heb er diversen.
Deze uurwerken manufactuur uurwerken van zeer goede kwaliteit en het zijn meestal klassieke horloges. Hier wat voorbeelden.

2 likes