Tissot Visodate - erg mooi voor weinig!

Ziet er goed uit. Nu de Euro’s nog :stuck_out_tongue:

mcfr Schreef:

IK vind de stalen erg mooi, maar wanneer komen ze
nu eindelijk eens uit!
Ik wil ze in het echt gaan bekijken.

Via een dealercontact is mij te kennen gegeven dat ze over plus/min. 3 weken verkrijgbaar zijn. :wink:

Op het moment dat ze mij belde was er een vertegenwoordiger aanwezig met de Visodate.

MartinB Schreef:

Typisch trouwens, dat 450 euro al als een
vriendelijke prijs voor een ongecompliceerd
horloge wordt beschouwd tegenwoordig…

Voor een “bekend” Swiss merk is het relatief niet veel. Het is natuurlijk nog steeds een hoop centen. En waar je bij de minder bekende merken ook een hoop moois koopt met ETA erin.

Yep, kreeg er gelijk een hebberig gevoel bij.
Maar even een vraagje. Ik heb begrepen dat PVD voor “physical vapor deposit” staat.
Er wordt een laagje metaal op gedampt, is mijn vertaling.
Betekend dit nu dat er een dun laagje goud op is gedampt, of komt er in dit verhaal helemaal geen echt goud voor?

BVD.

Mies.

Ik ben geen procestechneut, maar ik lees dat als basis een laag titanium-nitride wordt opgedampt met daaroverheen een dunne laag (puur) goud, tenminste in dit proces:
http://www.longines.com/documents/technical-information/pvd-coating-en.pdf

ziet er goed uit. Mooie bandaanzet!

groet,
Arno.

Inderdaad een mooi horloge en niet duur. Alleen dat logo… nee, dat vind ik toch maar niks…

Erg mooi horloge!

Jammer alleen dat men klaagt over het logo: Tissot, met schuine letters.
Dát logo is immers het oude logo wat men vroeger bij Tissot gebruikte, nog steeds te zien op de Heritage modellen!

Ik vind dat logo overigens wel mooi.

Mede forum lid: Jaap-Wim heeft op de Basel_World beurs nog foto’s van deze Visodate’s gemaakt… ergens te vinden op dit forum.

1 like

Mooie knipoog naar dagen van weleer. Wijzers hadden langer gemogen maar die seconden wijzer is een genot om naar te kijken. Hoop dat de prijzen via oa het net al snel zullen zakken. Bijna 500 is een smak geld.

Mooi horloge en idd voor dat geld krijg je een nette klok.