Tissot Visodate Seastar Seven probleem

Heren,

Ik ben bezig met een projecthorloge voor mijn vriendin en ben op een probleem gestuikt.
De caseback lijkt me erin gedrukt om een waterdicht vacuum te creëren en er staat in gegraveerd “use key no 275T”.
Mijn plan was om van boven naar onder te werken en na het verwijderen van de kroon het uurwerk er uit te nemen maar dat gaat niet.
Iemand raad?

Bloedlink out


Het Tissot Tooltje waarvan sprake is een glas-afnemer.

Maar je bent al aardig verder geraakt zie ik… :hushed:

Heel dikwijls moet men na het verwijderen van de kroon en stift even een kwartslag (of iets minder) draaien met het werkje en komt het zo los…

Misschien dat even proberen ?

2 likes

Dit is wel de juiste manier; key 275T is een tool om het glas te verwijderen en dus het uurwerk via de voorkant eruit te halen.
Moet je soms het uurwerk een slagje draaien in de kast zodat de kastschroeven niet meer achter de rand haken? Soort van bajonet-sluiting zeg maar. Ik ben dat wel eens tegengekomen bij een Pontiac.

Ehm, @Morse was net iets eerder. :sweat_smile:

1 like

Er zit trouwens nog een “springring” in de bovenrand van de kast; die moet je er ook nog even uithalen; misschien zit die net in de weg.

Dit zijn de uiteinden van de springring:

Edit: volgens mij hoort die spingring trouwens bovenop de wijzerplaat te zitten, en niet eronder. :thinking:

1 like

@wbcoupe

Ik had het ook net gezien, dat was inderdaad de druk het uurwerk er stevig inhield.
handig voor te weten bij de montage, thanks!

1 like