Tissot vouwsluiting

Besten,
Een vriendin van me heeft vorige week een tissot prc 200 met vlindersluiting gekocht. Ze heeft redelijk dunne polsen en daardoor springt de sluiting open zodra er ook maar een klein beetje druk op komt. Ze heeft nog geen tijd gehad om terug te gaan naar de juwelier maar ik vraag me af of er iemand is die daar wat zinnigs over kan zeggen, is dit een bekend probleem en zo ja is er wat aan te doen?
Hoor het graag
Groet Ger

Een sluiting mag niet zomaar openspringen als er wat druk opkomt. Misschien is de sluiting al heel vaak open en dicht geklikt en zit de sluiting daarom niet goed vast. Je kan er een andere op laten zetten bij de juwelier, maar bij sommige modellen kan je de sluiting alleen maar bestellen met band erbij. Dus even navragen.

Succes ermee!

Mvg Marco

Beste Ger,

Ben zelf ook in het bezit van de Tissot prc200 (en smalle polsen) en ken het probleem. Bij het aanschaffen en -passen van mijn horloge deed de vlindersluiting precies hetzelfde. Bij mij is de sluiting ter plekke door de verkoper afgesteld (de opstaande stukjes in het middengedeelte van de sluiting een beetje bijgebogen) en heeft het sindsdien probleemloos gedaan. Gewoon mee terug gaan naar de juwelier en laten bijstellen of anders moet de juwelier zorgen voor een nieuwe band.
Ben overigens zeer tevreden over het horloge.

Groet, Packer

Hartelijk dank voor jullie reacties, voornamelijk de reactie van Packer snijdt hout…
Dank en mochten er nog meer adviezen zijn dan hoor ik het graag!
Groet Ger