Hoe om te gaan met een drie week (!!!) oude Tissot PRS200 die nu al tijd verliest?
Is gekocht in buitenland. Garanties zijn in principe internationaal, maar verwacht er desondanks niet veel van, zeker niet als het om een batterijkwestie gaat. Terecht?
Iemand tips?
Hoe bedoel je tijd verliest? Loopt hij achter? Of is de batterij gewoon op? Ik heb zelden meegemaakt dat een Tissot quartz niet nauwkeurig loopt.
Hij loopt inderdaad achter. Lijkt me zoals gezegd zelf ook een batterij-kwestie, maar dat al BINNEN drie week na aanschaf lijkt me ook weer sterk!
Saffire Schreef:
Hij loopt inderdaad achter. Lijkt me zoals gezegd
zelf ook een batterij-kwestie, maar dat al BINNEN
drie week na aanschaf lijkt me ook weer sterk!
Dat kan heus gebeuren hoor. De batterij kan defect zijn of zit er gewoon al lang in. Ik zou snel even een batterij verwisselen. Wanneer hij dan achter loopt weet je zeker dat het uurwerk niet in orde is.
Een batterij 3 week na aanschaf verwisselen met behoud van waterdichtheid (zal waarschijnlijk opsturen worden…) valt zeker niet onder garantie?
Nu heb ik uberhaupt bar-slechte ervaringen met garantie. Heb twee seiko’s sport titanium gehad waarvan de wijzerplaten vrij snel los gingen zitten en het uurwerk stil viel. Op zich binnen de garantie-termijn, maar blabla…
Saffire Schreef:
Een batterij 3 week na aanschaf verwisselen met
behoud van waterdichtheid (zal waarschijnlijk
opsturen worden…) valt zeker niet onder
garantie?Nu heb ik uberhaupt bar-slechte ervaringen met
garantie. Heb twee seiko’s sport titanium gehad
waarvan de wijzerplaten vrij snel los gingen
zitten en het uurwerk stil viel. Op zich binnen de
garantie-termijn, maar blabla…
Tja wanneer je deze opstuurt ben je hem wel ff kwijt. De Swatch groep is niet zo snel met dit soort zaken. Ik ben bang dat je hem toch zult moeten laten opsturen. Ik zou aangeven dat het horloge achter loopt en het is dan de zaak van de fabrikant om uit te zoeken hoe dit komt.
Saffire Schreef:
zitten en het uurwerk stil viel. Op zich binnen de
garantie-termijn, maar blabla…
Als de secondenwijzer met twee seconden tegelijk verspringt, is de batterij op zijn eind. Iedere goede juwelier kan de batterij vervangen en een waterresistentie test uitvoeren zonder enkel probleem en binnen een kwartier. Bovendien is het in vrijwel alle gevallen zo dat de eerste batterijwissel gratis wordt uitgevoerd, tenminste als je over de juiste papieren beschikt en bij een officiële Tissot-dealer gaat.
FreekNB Schreef:
Saffire Schreef:
zitten en het uurwerk stil viel. Op zich binnen
de
garantie-termijn, maar blabla…Als de secondenwijzer met twee seconden tegelijk
verspringt, is de batterij op zijn eind. Iedere
goede juwelier kan de batterij vervangen en een
waterresistentie test uitvoeren zonder enkel
probleem en binnen een kwartier. Bovendien is het
in vrijwel alle gevallen zo dat de eerste
batterijwissel gratis wordt uitgevoerd, tenminste
als je over de juiste papieren beschikt en bij een
officiële Tissot-dealer gaat.
Denk idd dat een officiele Tissot dealer je hiermee verder kan helpen. Maar let wel op eventuele kosten. Ik heb eens gehad dat ik een Citizen met internationale garantie bij een dealer in Nederland bracht. Die moest het doorsturen naar Citizen reparatie en rekende wel verzendkosten.
Dank voor de tips.
Gaan we eens kijken wat Tissot onder garantie verstaat…Als het bij verzendkosten blijft teken ik er gezien eerdere “garantie”-ervaringen nu voor!
Tja, ik was mijn Tissot (automaat) ook binnen een maand weer kwijt.
Duurde heeeeeeel erg lang, en heb uiteindelijk geld teruggekregen.
Maar ben er niet zeker van of dit nu aan de juwelier lag of Tissot.
Maar i kheb dus geen Tissot meer (helaas)
Ik heb meerdere malen mijn Tissot laten voorzien van een nieuwe batterij maar nooit een waterdichtheidstest laten doen. Nu is hij 18 jaar en nog steeds waterdicht. Wel is mij de laatste keer bij een batterijwissel verteld dat het uurwerk af was. Na een “nieuwe” batterij er in te hebben gekregen liep hij nog steeds niet. Ik kon er een nieuw uurwerk in krijgen voor 250 euro. mij op dat moment te veel dus niet gedaan. Gaat mijn dochter er 3 weken later mee naar een andere horlogier die zegt, is niets mee aan de hand. De batterij was leeg. Nu ruim 1 jaar later loopt hij nog steeds. En dat bij een “officiele” dealer. Overigens loopt hij na 18 jaar nog steeds erg goed. ongeveer 1 sec. per maand te snel. En het glas nog steeds krasloos en doe er echt alles mee tot autoreparaties aan toe.