Tissot vs Seiko vs Hamilton

3 likes

As much as I am a Seiko fanboi and a lover of Hamiton’s khaki navy and field watches, I think the Gentleman is technically superior and possibly the most versatile explorer-like thing in this bunch. Tissot hit it out of the park with this one. Squarely.

G0dver. Ik merk dat ik overstap wanneer ik naar Engels zit te luisteren terwijl ik tik. Ik ga dat niet over doen. Maar waarom ze voor die 1000 ball’n geen andere Hammie of Seiko hebben gepakt is me een raadsel.

5 likes

Je hebt hier wel een punt… om tegen de gentleman op te nemen met Seiko diver is niet echt eerlijk natuurlijk… hadden ze beter iets uit de presage collectie kunnen trekken.

3 likes

De conclusie is uiteindelijk dat ze allemaal top zijn en de 3 bij elkaar een fantastische 3 piece collectie.
Dress, diver en field/every day watch. Ik ben het wel eens met ze. Voor max 1500 ekkermannen is deze 3 piece nagenoeg perfect. Ik weet niet wat ik anders zou willen.

Dit filmpje doet mij weer terug verlangen naar een Seiko Turtle SRP777J en Hamilton khaki field mechanical :see_no_evil:

2 likes

Dat kan he. Gewoon de meuk verkopen en opnieuw beginnen.

1 like

Zo’n set maakt een aardige 3-piece collection, maar dan zou ik niet 3 x een zwarte wijzerplaat kiezen. Neem dan zwart, blauw en zilver.

Het lijkt de heren in deze prijs categorie wel moeite te kosten om echt enthousiast te worden. Ze zitten erbij alsof het een moetje is. Kom op, mannen!

Dit is de meest random selectie onder de $1000 denkbaar. Vreemde vergelijking.
Je zou bijna denken, waarom?

2 likes

Wat is die Tissot mooi, alleen zó zonde dat hij 40mm is en 21mm lugs. Was het 38 geweest met 18 of evt 20mm lugs, dan was ik verkocht!

1 like

Da’s een boude bewering. Het zijn een toolwatch, dresser en duiker. Ik kan deze selectie wel snappen. Het moet het grote publiek aanspreken.

Ik zou zeggen, ga eens passen. Ik keek ook tegen die 40 mm op, maar door de bredere bezel lijkt het horloge minder groot. Die 21 mm, daar moet je gewoon even overheen. Ik ben in ieder geval om.

Valt wel mee hoor, het is een vergelijking van drie onvergelijkbare horloges. Behalve de prijs zijn er geen criteria. Alsof je druiven, tomaten en bananen vergelijkt. Wat heeft dat voor zin behalve concluderen dat het fruit is? (ja tomaten zijn fruit).

Ik ben het wel volmondig eens met de conclusie dat het een leuk trio is.