Tissot winder of automaat? prijs

Beste HF vrienden
waarom is het prijsverschil zo enorm groot tussen een handwinder en de automaat, of ligt dit aan de sites?

Niemand het antwoord?

1 like

Ik weet geen antwoord behalve dat het ene een uiteindelijke biedprijs was en het andere een vraagprijs.

Maar hier staat op Chrono24 ook een Tissot Visodate PR516 voor € 220 dus de site is het zeker niet (alleen).

Het ene model kan meer gezocht (zeldzamer) zijn, of de algemene conditie van het horloge is veel beter of… de prijs van een horloge wordt vooral bepaald door wat de kopers (verzamelaars) willen betalen voor dat ene/speciale model, en niet voor dat andere model…

1 like

Die u laat zien is een opwinder net zoals catawiki, dus ik neem aan dat de automaten een pak duurder gaan.

De verwijzing naar Chrono24 deed ik enkel maar ls antwoord op je vraag

En daarop moet het antwoord dus zijn nee, niet alleen aan de sites…

1 like

Klopt inderdaad zoals je aangeeft.
Bedankt voor uw antwoord.

1 like

Nu ik zie op je foto dat de automaat ook komt met doos en papieren en als de staat dan nog als bijna nieuw is, kun je inderdaad wel een premium prijs verwachten.

1 like

De PR516 op chrono24 is inderdaad iets gewilder en daardoor duurder, maar die vraagprijs is ronduit belachelijk. Dit model gaat op eBay voor prijzen van pak hem beet 150-250 Euro. De staat van het horloge is daarbij belangrijker dan of het wel of geen automaat is. Automaten zijn gemiddeld misschien een paar tientjes duurder.

1 like

De prijs op Chrono is dan ook een vraagprijs he, wat verkopers denken dat hun horloge waard is is niet altijd wat verzamelaars denken te moeten betalen. Maar we hebben dan ook niet alle gegevens om een deftige vergelijking te kunnen maken tussen deze twee horloges, als het horloge op Chrono bijvoorbeeld door een professioneel verkocht wordt en die geeft bijvoorbeeld een jaar garantie is dat helemaal wat anders dan een particulier zonder enige vorm van garantie. En zoals reeds geschreven het is de staat (met de eventuele extra’s) en de gewildheid die maakt of de hogere of een lagere prijs kan gevraagd worden (maar die € 720 lijkt inderdaad wel aan de zeer hoge kant voor dit type horloge)

2 likes

Ik merk wel dat witte wijzerplaten over het algemeen voor veel minder weggaan en dat de blauwe wijzerplaten vaak worden gezien als de ‘gewildste’

Handwinder of automaat is denk ik toch een kwestie van gemak en onervaren verkopers nemen aan dat mensen geen handopwinders meer willen?

Op eBay zie ik overigens echt belachelijke prijzen en ik denk dat voor een dergelijk model max. €250-300 voor een originele in goede staat realistisch is… maar dat zeg ik puur uit ervaring met aankopen uit het recente verleden

1 like