Ik ben al een tijdje dit forum aan het volgen en het is echt een bron van goede informatie.
Ik heb momenteel een horloge van Hugo Boss, heb al wat Casio’s gehad en Festina.
Al een tijdje ben ik op zoek naar een horloge. Liefst een sportieve chronograaf, zilverkleurig, diameter minimaal 40mm, saffierglas, antireflecterend, blauw mag er in en max budget 1000 euro.
Tot nu toe bevalt mij:
TISSOT PRC 200 FIE T014.417.11.058.00
Michel Herbelin - 36690/BAB15
Door te surfen kwam ik terecht op www[dot]tissotshow[dot]com De Tissot wordt daar heel schepr geprijsd. Is dit te vertrouwen?
Deze zit net een paar tientjes boven je budget, maar dan heb je wel een chronograaf met safierglas, een heel mooi (automatisch) Valjoux 7750-uurwerk, en bovendien (vind ik) een bijzonder fraaie Zwitserse klok, die zowel sportief als ‘dressy’ is. http://www.boumanonline.nl/certina-ds-podium/nl/product/624/?MF=9&MV=766
Deze mag je ook niet missen.
Niet zilverkleurig maar bij de Apollon zitten
3 verschillende bezels waaronder een staalvariant
dus kun je daar tussen wisselen.
Ook allebei met een Valjoux 7750.
De Longiness die ‘Gerwatch’ aangeeft is idd ook een gaaf klokkie.
Echter zou ik zonder twijfel voor de prc 200 gaan!!
Heb het klokkie een paar keer in het echt gezien en denk dat het je geld dubbel en dwars waard is.
Wat betreft de site… ik weet het niet, als iets te mooi om te zijn is dan is dat het vaak ook… Persoonlijk zou ik even verder zoeken naar een betrouwbaardere site, maar misschien dat iemand op dit forum de site beter kan beoordelen.
Kijk een op de site van 'Watches Buy Net’
Ik heb hier prima ervaringen mee!!
Succes met je uiteindelijke keus.
Met de groeten van een tevreden Tissot PRC 200
drager!!
Orologio Signaturis Temporis.B)-
De PRC 200 is een mooie klok; mijn vader heeft 'm ook.
Maar ik ga toch nog even een argument aanvoeren voor de Certina Podium Valjoux. Heb er verder geen belang bij, hoor. Kijk en oordeel zelf; en geniet ervan!:}
Swiss Made
Ø 42 mm Stainless steel case (316L)
Quartz chronograph movement (ETA 251.272)
Scratch-resistant, triple-coated anti-reflective sapphire crystal
Water resistant to 100 m (10 ATM, 330 ft)
Luminescent hands
Applied numerals
Screw-in caseback
Date calendar
Leather strap
Chronograph functions:
Allows 1/10th of a second precision timing
60-second and 30-minute counters
Kost ongeveer 650 euro.
Het horlogebandje vind ik iets minder. Verkopen ze bij Victorinox ook andere horlogebandjes?
Ja, op zich wel aardig, maar ten eerste een quartz. En dan vind ik 650 euries best een hoop geld. Ten tweede is voor mij Victorinox een messenfabrikant die recent, puur om te overleven, allerlei andere zaken is gaan verkopen, waaronder horloges. Ik zou voor zo’n horloge niet meer dan 200 euro overhebben. But, that’s me.
Mijn punt, als je 1000 euro wilt besteden aan een horloge, kun je gewoon een klok van een mooi horlogemerk kopen met een mooi uurwerk. Maar hé, it’s your money!