Tja, da’s een héééle moeilijke en tegelijkertijd weer niet… .
Ik vind alle horloges iets hebben, vooral datgene wat de andere niet hebben
.
En het is uitermate moeilijk om te beslissen welke je voorkeur wegdraagt als je ze niet alledrie hebt… want pas bij het dagdagelijks dragen komt alles boven, zowel voor- als nadelen…
(Marc B1 heeft ze ook alledrie, dus die zal wel een meer gefundeerde opinie hebben, maar of ook hij kan kiezen… ?)
Mijn bescheiden mening: Het zijn natuurlijk geen mechanische horloges (en ze hebben alledrie een “koelte” over zich) , maar…
Qua innovatie en originaliteit in z’n tijd: de Omega (vind ik zelf het “origineelst”, maar wel de minst geslaagde qua vormgeving naar huidige maatstaven, maar dat is natuurlijk erg subjectief).
Qua afleesbaarheid , simpele functionaliteit en vooral “rust”: de Aérospace (ook al omdat ik 'm zelf heb en dus irl kan appreciëren)
Qua “rekenschijfmogelijkheden”, functionaliteit en vooral “smart looks” : de B1 (vind ik wat te druk, maar wie weet, als ik 'm ooit zelf heb… ?)
Ikzelf heb al een tijdje geleden bewust geopteerd voor de “rust” op de wijzerplaat… dus voor mij is de aérospace (in “advantage” uitvoering met minutenrepetitie en verlichting) de “logische” keuze geweest.
In titanium blijft dit een heerlijk lichtdragend en rustgevend horloge met een aan perfectie grenzende afleesbaarheid onder alle omstandigheden.
(De Aérospace die je toont is duidelijk een oudere versie met wat minder functies).
Het feit dat dit horloge geen secondenwijzer heeft en alle functionaliteit als “understatement” “discreet” verbergt onder één knop vind ik persoonlijk een pluspunt. Hetzelfde geldt overigens ook voor de Tissot T-Touch, die als analoog / digitaal horloge qua functionaleit nog verder gaat (met weliswaar twee knopjes méér) voor een veel bescheidener prijskaartje… maar véél minder “elegant” draagt…

Nadeel is dan weer dat het werkje op zich (met bijna exact dezelfde functionaliteit) terug te vinden is in horloges die slechts een tiende kosten (maar niet zo mooi afgewerkt zijn uiteraard)… Maar ja, dat geldt voor héél veel luxe-merken…
Maar nogmaals: het is zoals de voorkeur voor auto’s: eindeloze discussies in het vooruitzicht… B)-
Just My 2,5 Cts,
MVG,
Chris.