Titanic keert terug als horloge

Net gelezen op nu.nl
http://www.nu.nl/news/1042900/122/Titanic_keert_terug_als_horloge.html

dat zal wel een enorm collectors item worden denk ik…

Nu maar hopen dat het horloge wél waterdicht is :slight_smile:

:d

lol :slight_smile:

Er was toch afgesproken dat deze plek niet leeggerood zou gaan worden ?

Idee is leuk, het verhaal erachter niet

Pak wat je pakken kunt. Want over tich jaren is er van het wrak dus niets meer over. De natuur doet netjes haar werk en vreet het hele zaakje op.

weet iemand welk merk dit betreft ?
groet, frank.

IWC misschien ?
Die hebben ook al een Cousteau model uitgegeven met een stukje hout van de Calypso in de achterkant
gemonteerd :slight_smile:
Dat vind ik nog wel een aardig idee, maar dit idee met de brokstukken van de Titanic te gek voor woorden.

groet,
André

Romain Jerome, een nieuw Zwitsers merk…
Achter het idee, van dit alles, kan eenieder van menig verschillen, maar het uurwerk zelf vindt ik wel mooi…

Als het goed is, vindt je hier enkele foto’s…

http://forums.timezone.com/index.php?t=tree&goto=2586339&rid=0

grtjs…
Flcrx…

ik vindt het een heel wreed horloge…prijzig…maar wreed. Een horloge met een verhaal. Maar hoe weet je nu of de onderdelen nu echt van de Titanic zijn? welke garantie krijg je?

Heeel erg mooi en heeeeeeeeeeel erg prijzig .
“To make the watches, which were offered for sale for the first time in Basel for between $7,800 and $173,100, the Swiss company created an alloy using the slab from the Titanic with steel being used in a Harland and Wolff replica of the vessel.”

Jammer , Eens kijken op de site of ze ook simpeler modellen hebben die iets minder prijzig zijn maar even mooi .

Het moet toch niet gekker worden.

Wat komt er staks een horloge gemaakt van het porcelein uit een gezonken VOC ship. of gemaakt uit het beton van de bunker waarin hitler zelfmoord heeft gepleegd of met een beetje as van Andre Hazes. Wellicht overtrokken met het vel van Prins Bernhard.
Mensen dit is toch lijkepikkerij.

De Titannic was destijds het grootste mooiste en beste schip ter wereld welke door domme pech is gezonken,
Als je deze naam wil gebruiken maak dan een heel vooruitstrevend horloge wat werkt op luchtdruk, oliedruk of wat mij betreft even in het water te dompelen, en met een heel bijzondere kast van een speciaal metaal of zo maar kom niet met dit soort domme onzin. :X

Juist… Het is lang geleden, maar het blijft een extreme vorm van ramptoerisme. Twin Tower-horloges misschien ook een goed idee? Als zoete broodjes, denk ik…

Adriaan

En toch vind ik ze mooi … maar dat kon evengoed zijn zonder de Titanic ijzeren kast … Maar je hebt wel gelijk . Gaat misschien wat ver , hoewel het mij niet stoort , kan ik er wel inkomen .

movement Schreef:

Het moet toch niet gekker worden.

Wat komt er staks een horloge gemaakt van het
porcelein uit een gezonken VOC ship. of gemaakt
uit het beton van de bunker waarin hitler
zelfmoord heeft gepleegd of met een beetje as van
Andre Hazes. Wellicht overtrokken met het vel van
Prins Bernhard.
Mensen dit is toch lijkepikkerij.

De Titannic was destijds het grootste mooiste en
beste schip ter wereld welke door domme pech is
gezonken,
Als je deze naam wil gebruiken maak dan een heel
vooruitstrevend horloge wat werkt op luchtdruk,
oliedruk of wat mij betreft even in het water te
dompelen, en met een heel bijzondere kast van een
speciaal metaal of zo maar kom niet met dit soort
domme onzin.

Helemaal mee eens

Ik vind zoiets niet kunnen, ik vind het een soort van grafschennis.
Er zijn veel mensen op dat schip gestorven dus dat is ook hun laatste rustplaats. Daarom vind ik het niet kunnen als mensen daar stukken vanaf halen om commerciele redenen:X.
Je haalt toch ook geen stukken grafsteen van het kerkhof, om het daarna te kunnen verkopen.

Helemaal gelijk, maar ja er zijn toch mensen die zoiets kopen alleen maar om te laten zien kijk mij eens ik heb een stukje Titanic om m’n pols. Je moet je dan ook wel goed afvragen of het wel echt een stukje van de Titanic is? Is ook nog de vraag. Voor mij hoeft het in ieder geval niet. Koop dan beter een U1/U2 van Sinn ook van bijzonder metaal en een stuk goedkoper.

Tja…Wel een spannend en verschrikkelijk mooi horloge, en met een geschiedenis uit het bekende jongensboek.
Een stukje staal uit het onzinkbaar geachte schip, dat 100 jaar geleden naar de kelder ging, en meer als 80 jaar spoorloos was, en op 6400 meter diepte lag te wachten om weer ontdekt te worden.
Om daar dan iets van om je pols te hebben…tja eerlijk gezegd dat lijkt me wel wat…

Ik snap dat sommigen van ons daar wat problemen mee hebben, maar het gaat meer om de geschiedenis van de roemruchte Titanic en de hele mystiek om het schip heen

Groetjes,
John