Enige tijd geleden heeft Citizen een prachtige lijn titanium horloges uitgebracht: 40+mm, met zowel Eco-Drive als automatische uurwerken, en dat alles voor een scherpe prijs. Mooi? Absoluut. Maar voor mij net iets te groot.
Daarom gooi ik de uitdaging in de groep: Welke horloges kennen jullie die vergelijkbare specs hebben, maar binnen een compacter formaat vallen?
Criteria:
1 Titanium kast en band
2 Automatisch uurwerk
3 Diameter tussen de 35 en 40mm
4 Date is een plus, maar geen must
5 Budget: tot maximaal 3500, maar honorable mentions boven dat bedrag zijn welkom!
Om alvast af te trappen:
Hamilton Khaki Field Titanium Auto 38mm.
Mooie blauwe bezel, geen datum, maar voor minder dan 1300 euro
Ik ben benieuwd naar jullie suggesties. Wie kent nog meer titanium juweeltjes die aan deze specs voldoen?
Laat ik het dan anders formuleren: voor mij als Citizen-liefhebber is een bereikbare grail een The Citizen, als kers op de taart van deze mooie hobby.
Dat het geen automaat is, is voor mij persoonlijk vooral een pre.
Allereerst, bedankt voor de foto’s en reacties! Ik waardeer het enorm.
Zou het mogelijk zijn om nog wat extra data toe te voegen? Dat maakt het voor iedereen (waaronder ikzelf) die deze horloges nog niet kent, nog interessanter! Denk aan:
Het merk
De diameter
De prijs
Jaartal (als dat bekend is, zou geweldig zijn!)
Ik zie bijvoorbeeld een Christopher Ward (moest even nadenken), maar welke afmeting en welk type is het precies?
En die Citizen, welke afmeting en welk model is dat?
P.S. Dat logo in de bezel van die Citizen is echt gaaf! Heb ik niet eerder gezien. Is dat een speciale editie?
Dan de Tudor Pelagos 39mm altijd een mooie keuze!
Bedankt voor alle bijdragen! Ik vraag veel, wel bedankt
Bingo. Dat is ‘m. Op dit moment mijn favoriete van de reeks. Blauw geverfde washi wijzerplaat en een gouden secondewijzer. Deze reeks is altijd 38.3mm als ik me niet vergis.
De adelaar staat alleen op de limited editions, geloof ik.
Een honorable mention die gruwelijk ver onder budget gaat;
Citizen promaster Tough Super titanium.
Het enige nadeel (voor jou) is dat die niet als automaat bestaat. Je krijgt natuurlijk wel een prachtige Eco-drive in de plaats.
Hieronder 2 foto’s van Ablogtowatch.
Goed, een honourable mention dan maar, want binnen budget ga je deze waarschijnlijk niet vinden. Maar volgens goede HF-traditie zou ik je adviseren het budget een beetje op te rekken.