Titanium band opmaken

Hoe zou ik en oude titanium band opnieuw moeten in orde brengen ? ( brushed )

Het zelfde zoals staal ? Eerst polijsten ( kan dat ook met Brasso ? ) en daarna matteren met héél fijn schuurpapier of zo’n titanium glasvezel-pen ?

Titanium is heel lastig te polijsten. Is een stuk taaier als staal. Wat bij titanium ideaal werkt (bij staal minder door hardheid) zijn die gele schuursponsjes met groene voorkant. Gewoon met niet teveel druk de afwerkijg van de band volgen met de groene kant.

Werkt echt veel beter dan zon pen. Dat werkt alleen voor kleine vlakken goed

OK, thx. Ik heb dit wellicht in het verleden nog al es gevraagd, maar mijn geheugen is ook niet meer wat het geweest is.

Maaare…ik dacht dat titanium net “zachter” was dan staal ???

Niet echt veel zachter maar wel taaier. Titanium oxideert ook ietsje, daarom wordt het donkerder. Haarlijntjes verdwijnen daardoor ook vanzelf naar een tijdje

Hoi Marc

Heb jij je band al weer krasvrij? (wellicht ook voor/na foto’s?)
Ik heb gisteren een horloge binnengekregen waarvan de titanium band de sporen draagt van dagelijks gebruik.
Met name op de sluiting zitten nogal wat krassen.

MvG Eric

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd, maar schijnbaar krijg je krasjes op titanium goed weg met de blauwe (pen) kant van een gummetje.

Het keukensponsje geeft idd een prima resultaat.
Ik was enigzins huiverig en begon voorzichtig op de sluiting omdat daar redelijk wat krassen op zaten ( veel erger kon het toch niet worden redeneerde ik)
zo zag de sluiting er uit voor het "polijsten"

De foto’s van erna staan nog op de camera ik zal ze zsm posten maar ik kan al wel verklappen dat het resultaat me positief verbaasde daarna ben ik ook nog maar even op de band verder gegaan.
Ik ga dit nog een tweede keer herhalen met de band los zodat ik m goed plat kan leggen.

In het blauwe gedeelte zitten, meende ik, ook kleine glasdeeltjes.