Titanium band = zelf te polijsten of niet?

Ik vroeg me af of je een Titanium-band ook zelf kan polijsten, maar met wat dan ?
En Titanium is op zich al een beetje “mat”…kan dit dan behouden worden ?

Echt niemand ??? :frowning:

Wil je hem nou gepolijst of mat :wink:

Titanium polijsten is een rotwerk, maar matteren is wel een optie.
Ligt er alleen aan hoe het gematteerd is.
Ziet het er geschuurd of gezandstraald uit?

Band van een Breitling Aerospace

Als ik het zo zie via de plaatjes op google is dat een geschuurde mattering.
Dat kun je met een Scotch Brite sponsje van 3M verkrijgen.
Maar misschien dan er iemand anders nog een ideetje heeft.
Je moet in ieder gevl niet te grove Scotch Brite nemen.

Is daar verschil in die sponsjes ?

Bedoel je die sponsjes met een groen laagje ?
Zou dat niet krassen ? Brrrrrr…

En waar vind je die + benaming aub ? :wink:

Het idee van Scotch Brite is juist om te krassen.
Een geschuurde afwerking is immers niets meer dan gecontroleerd in de zelfde richting krasje aan te brengen op een voorwerp.

Ik koop het ook niet op een sponsje, maar met hele lappen tegelijk.
En die Omega heeft een zelfde afwerking.
Is op de foto goed te zien.
Als je dit gaat polijsten gaat het glanzen en dat doet deze niet.

Aha, nu snap ik het ! (tu)

Goed uitgelegd !
Je horloge ziet er overigens toch nog erg netjes uit.

Zoals ik het lees heb je totaal geen ervaring met polijsten en matteren. En ik heb de vermoede dat je geen goede polijstmachine hebt. Als dit klopt, laat het door een vakman doen.

Titanium is een vrij ruw en stuk materiaal om mee te werken. Je zult dus flink moeten schuren en polijsten om het mooie strak vlak te krijgen. Dit veegt enige ervaring. Verder kun je om heel veel verschillende manieren matteren. Die schuurspons is handig in gebruik, maar de mattering zal er snel weer verdwijnen. Ik raad je aan om een matteerborst te kopen voor de polijstmachine. Deze matteert veel dieper, waardoor het langer mooi blijft.

Zoals ik het lees heb je totaal geen ervaring met polijsten en matteren. En ik heb de vermoede dat je geen goede polijstmachine hebt. Als dit klopt, laat het door een vakman doen.

Titanium is een vrij ruw en stug materiaal om mee te werken. Je zult dus flink moeten schuren en polijsten om het mooie strak vlak te krijgen. Dit veegt enige ervaring. Verder kun je om heel veel verschillende manieren matteren. Die schuurspons is handig in gebruik, maar de mattering zal er snel weer verdwijnen. Ik raad je aan om een matteerborst te kopen voor de polijstmachine. Deze matteert veel dieper, waardoor het langer mooi blijft.