Titanium doe het zelf tips van eBay

Ik heb zelf meerdere titanium horloges in bezit. Sommigen daarvan hebben helaas kleine gebruikers sporen. Op het forum al meerdere opties voorbij zien komen om dit aan te pakken.
Ook buiten het forum op zoek naar tips kwam ik een link tegen op eBay. Deze wilde ik graag met jullie delen.
http://www.ebay.com/gds/How-to-Remove-Scratches-from-a-Titanium-Watch-/10000000178726103/g.html

4 likes

Goede tip, had er idd al eens eerder over gelezen. Athans voor titanium horloges. Blijf het toch link vinden. Ben bang dat het gaat “vlekken” of glad wordt. dan ben ik nog verder van huis.

Zijn er forumleden die ervaring hebben met deze ‘tover-pen’?

Die glasvezel pennen zijn best gevaarlijk. Er blijft een laagje flinterdunne glaskorreltjes over en dat gaat flink jeuken op je handen. Inademen of in je ogen krijgen is nog minder fijn.

Wist ik ook niet. Bedankt voor de waarschuwing. Ben wel van plan de gum eens te proberen.

Handschoenen dragen en liefst ook een beschermingsbril.
“Vlekken” gaan heel snel weg doordat Titanium “zelfhelend” is. ( oxydeert in feite )

De glasvezelpen wordt in de elektronica gebruikt om contacten schoon te borstelen. Inderdaad oppassen met de stukjes glasvezel die afbreken.
Mijn ervaring is dat het wel bruikbaar is om rvs te matteren maar vaak niet de goede grid geeft. Op titanium zou ik zelf er voorzichtig zijn.
Succes.

Hang me er niet aan op maar ik heb gehoord dat je krassen in Titanium eenvoudig zonder schuren kunt verwijderen met behulp van rauwe peulvruchten : neem een verse boon splijt deze en laat de binnenkant een uurtje contact maken met de kras.

( de theorie er achter is dat rauwe bonen veel stikstof bevatten
en de stikstof hernieuwt dan de oxidatielaag op het gekraste titanium )

edit … schuren met een glaspen lijkt me verkeerd dat is het zelfde als een kale plek op je hoofd verbergen door je hele hoofd kaal te scheren :grinning:

Ik gebruik zo’n glasvezel pennetje al jaren zonder problemen om kleine krasjes weg te borstelen op matte oppervlakken, o.a. ook titanium.

Om grotere oppervlakken te “schuren” is dit niet echt geschikt.

En inderdaad: bij het gebruik van deze borsteltjes komen echt grote hoeveelheden piepkleine glasvezelsplintertjes vrij. Dus opletten voor je handen, ogen en armen en zeker niet inademen !

Mvg,

Morse.

Ik gebruik al jaren een inktgum, werkt uitstekend en kost maar een paar centen.

Hebben we hier ook “voor en na” foto’s van? Zou mooi zijn. Ben ook een fan van Titanium. Of hebben we het hier over krasjes die slecht op een foto te zien zijn?