Titanium of staal?

Ik vraag me af waar jullie vookeur naar uitgaat.
Sinds kort heb ik mijn eerste titanium horloge inclusief band (een Samurai)
Het draagt wel lekker licht alleen mis het ‘degelijke’ gewicht/gevoel van staal.
Ook vind ik titanium een beetje goedkoop aanvoelen.
Herkennen jullie dit?

nadeel van titanium is dat het bijna altijd zo’n typische titaniumkleur heeft.
(meestal) mat

M.i. erg jammer, want titanium kán er erg mooi uitzien, zeker in glansuitvoering.

Staal heeft meer gewicht, voelt steviger…

Persoonlijk zou 't mij niet uitmaken, ik had destijds een horloge (volgens mij 1 van de eersten) in titanium en beviel me wel…nu draag ik nog even staal en bevalt me ook.

binnenkort de overstap op carbon band…dát zal me benieuwen!

Ja had ik ook met mijn Tissot, doe mij dan maar gewoon staal, vind titanium ook heel snel krassen.

Staal, mits gepast afgewerkt.
Mooi geborsteld of gestraald(tu)(tu)

Staal (tu)

Verschillende titanium horloges om de pols gehad, waarvan ik toch dacht… jammer dat ie er niet in staal is.

Ik heb een keer een dag een titanium Panerai omgehad, echt geweldig.

titanium. Licht en neemt snel je lichaamswarmte over.
Lekker op de fiets in de winter!
Heeft ook wat iets high tech’s . Dat spreekt me wel aan.

Vind krassen meevallen. Mijn stalen krassen net zo snel.

Groeten,

Marco W.

Misschien dat je de krassen op titanium sneller ziet?

Marco W Schreef:

titanium. Licht en neemt snel je lichaamswarmte
over.

Ik denk inderdaad dat dit het grootste voordeel is.

Heb een Tissot Touch titanium met rubber band, bevalt uitstekend, weegt bijna niets.

Ik vind titanium wel een mooi materiaal, mits goed toegepast.
Maar persoonlijk heb ik graag wat gewicht aan de pols.
het getoonde horloge heb ik gekocht vanwege de mooie toepassing vange combineerd
mat en gepolijst.
Ik heb et echter maar 1 x gedragen. het is me veel te licht.

Titanium krast erg snel, is ook mijn ervaring - niet als eigenaar, maar heb o.a. meerdere dozijnen Aerospaces geserviced. Het gevoel van titanium bevalt me persoonlijk ook niet zo. Ideaal is het wel voor mensen met staal-allergie (meestal gaat het dan om het nikkel in de legering) - titanium is volledig hypo-allergeen.

Heb beiden en mijn voorkeur hangt af van de gelegenheid. Ben best te spreken over titanium, is licht en erg degelijk. Krast inderdaad sneller maar in tegenstelling tot staal kunnen krassen ook weer verdwijnen.

Staal, ik hou wel van 't gewicht.

Staal, ik hou ook van gewicht en je kunt er lekker aan poetsen, zeker als je veel vintage hebt zoals ik.

http://s944.photobucket.com/albums/ad288/ws72/watches/?action=view&current=P3060016.jpg][img]http://i944.photobucket.com/albums/ad288/ws72/watches/P3060016.jpg[/img

Titanium kan mooi uitgevoerd zijn ; Mijn autozilla heeft een Duratect coating waardoor deze beter bestendig is tegen krassen dan de stalen horloges die ik heb
Door de afmetingen van dit horloge lijkt me het ook zeer onconfortabel dragen als deze van staal was

Titanium, ik heb niet anders.

Ik vind het heerlijk dragen, mooier, en vind het juist niet goedkoop aandoen.

Heel vreemd misschien, maar als ik 2 gelijke horloges zie,
1 titanium & 1 goud dan keur ik de goude geen blik waardig.

Staal is niets mis mee, maar net geen titanium

Ja - ik herken 't helemaal… Heb 't ook niet echt op titanium. Ik hou meer van het wat zwaardere gevoel van SS. Heb weleens een IWC Aquatimer in Ti en SS na elkaar omgehad; exact dezelfde klok/band, maar ander materiaal; mijn voorkeur was de stalen versie.

groet
Mark

Ik heb een tijdje terug m’n Breitling Aerospace verkocht omdat ik hem te licht vond.

Ja Totanium draagt super maar ik vind een beetje gewicht ook wel erg lekker!!

Ik heb zelf pas mijn eerste Sinn Titan.
Erg comfortabel en lekker licht inderdaad.
Jij vind, omdat staal zwaarder is, het fijner aanvoelt en daardoor prettiger.
Maar dat is een kwestie van gevoel en voor iedereen dus anders.
Ik heb liever een lichter horloge kwa gewicht.
Ik let er zelfs op bij aankoop, wat het gewicht is van een horloge.
Dat geld dus eigenlijk alleen bij een RVS uitvoering.