hallo ik wil voor mijn vriendin een horloge kopen maar omdat ze overal uitslag van krijgt is een titanium horloge volgens mij de enige optie.
ik heb al wat rond gezocht maar kom erg weinig tegen.
wie o wie op dit forum heeft ideeen.
het horloge moet rond zijn en een doornee van ca 38 mm.
de prijs tja das moeilijk ik dacht iets van rond de 200 euro.
gr oscar;)
Oscar,
Citizen heeft (of had?) vrij veel keuze in titanium horloges in dit prijssegment.
Ik heb een titanium duikerhorloge die je eventueel kan kopen.
Het betreft een duikershorloge.
de onderkant heeft een glasplaat, waardoor je het automatisch uurwerk kunt zien.
ca 39 mm
Als het ook een quarts mag zijn, kun je naar het merk boccia kijken, zij gebruiken alleen maar titanium
cmejewellery Schreef:
Als het ook een quarts mag zijn, kun je naar het
merk boccia kijken, zij gebruiken alleen maar
titanium
De naam Boccia is alleen wat ongelukkig gekozen.(niks ten nadele van de naam zelf en/of de sport Boccia)
Let er op dat er geen titanium coating opzit, lees deze post even door:
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,70599,70599#msg-70599
Ik (chirurgisch) staal echt een probleem?
thnx wat weten we toch veel zo met elkaar :#
ga even bij het merk boccia kijken.
weet ook hoe de kwaliteit is van deze horloges??
Gewoon, beetje vergelijkbaar met Pulsar denk ik.
Service is in ieder geval prima.
Oscar
ik heb sinds enige tijd een oogje op dit nieuwe merk, alleen heb ik ff geen centen maar ik noem het toch maar. ik had graag de eerste geweest die hier EIGEN fotos kon laten zien maar daar gaat het niet om in het leven
(de meeste van die “wrist shots” klinken wel stuur maar het zijn vaak van die typische harige mannenpolsen die afleiden van het uurwerk)
anyway: ik heb nog nooit iemand over die merk gehoord hier en ze lijken me gewoon strak en mooi. dealerlijst zal nog wel een issue zijn maar misschien heb ik die nog wel. anders via internet maar lees verder op even over de fotos.
copieer deze link eens:
http://www.obaku.com/#/designs/
enige achtergrond: jij komt nu op de usa site en die zouden japanse uurwerken hebben, de kasten zijn gecoat met titanium en of goud. zelf goed naar kijken, ze hebben ook kevlar banden dus geen nikkel.
er moet ook ergens een europese site zijn en die Obaku 's hebben volgens die website CH uurwerken.
dit is me bevestigd door iemand van de importeur of het kantoor in europa.
de fotos die je ziet zijn geen echte fotos maar laten wel de ontwerp kwaliteit zien.
ik moet ze nog steeds “live” zien maar lijkt me de moeite.
groet Willem
Horloge met titanium coating zou ik niet aan beginnen. Als ld de beetjes hoge zuurgraad hebt gaat zit invreten en dan krijgt ze er toch weer last van.
Ik draag zelf al jaren alleen maar titanium, niet omdat ik allergisch ben, maar omdat ik het een mooi metaal vindt.
Let op dat je wel een masief titanium behuizing neemt, niet alleen omdat dit lichter is, maar bijv. casio heeft titanium horloges waar het huis van kunstof is met een laagje erop.
Dat houdt ongeveer een jaar. terwijl mijn massieve horloges van resp. 20 & 18 jaar oud geen noemenswaardige schade krassen oid hebben.
Citizen Dugena Casio(heeft ook massieve) & Junghans zijn merken die best wat Titanium gebruiken.
Ik ben er al uit dank zij een mede forumlid die mij super heeft geholpen.
thnx cmejewellery!!!
nu maar wachten totdat de dame jarig is dus het eind van de maand.
cmejewellery Schreef:
Voor de liefhebbers:
(en dan een link:D)
Nu maar hopen dat het ‘slachtoffer’ niet meekijkt:D
Dan was de verrassing er bij pagina 1 al af…
Hihi, link aangepast…
(tu)
horloge is aangekomen ga binnenkort even een wristshot maken van het geheel.