Titus automatic 35 jewels

Beste forumleden
Ik heb een poos geleden deze Titus aangeschaft maar ineens waren de wijzers los
Dus ik wou dit graag zelf fixen
Ik heb hem opengemaakt de kroon eruit gehaald
En vervolgens tot mijn verbazing blijft hele geheel zitten en kan ik dus niet bij de wijzerplaat
Dus mijn vraag Luid
Is hier een speciale techniek voor nodig om bij de wijzerplaat te Komen ?
Mvg
Horlogejongen

De foto’s zijn niet zo duidelijk. Maar ik vermoed dat je de bezel met het glaasje gewoon los kan wippen met een mesje

2 likes

2 likes

Ga ik dat ook eens proberen :ok_hand:

Klopt scherp mesje onder de bezel / glasrand en het geleek eraf wippen, dan kun je er bij. Kroon en achterzijde kunnen dus terug. Zeker doen voordat je de wijzers plaatst het uurwerk doordraaien tot de datum verspringt en dan de wijzers plaatsen op 12.00 uur. Succes. Mocht je omgeving Eindhoven wonen wil ik je ook best helpen.

2 likes

Helaas woon ik niet bij Eindhoven in de buurt maar ga het zeker proberen ik geef wel een seintje als het gelukt is

Helaas lukt dat niet er lijkt geen bezel op te zitten

Op de foto zie ik wel een bezel om het glas.

1 like

Krijg zelfs een chirurg mes er niet tussen

Ik wil wel proberen het uurwerk uit de kast te halen Kom maar langs omgeving Amsterdam

1 like

Ik woon in de buurt van Groningen :skull:

Dus als iemand in de buurt van Groningen tijd heeft

Daar zou het mes toch tussen moeten, en dan langzaam en voorzichtig iets omhoog zien te liften.

Via die rand heb ik het ook geprobeerd
Het lijkt geen rand te zijn

Is er al een poging gedaan om met een plexiglas klauw het glaasje eruit te tillen? Wellicht dat het plexiglas zelf de wijzerplaat de case in drukt? In mijn ogen zou dit verklaren waarom er geen bezel lijkt te zitten die eraf kan terwijl het wel degelijk een frontloader ljikt te zijn?

Disclaimer; ik heb 0 ervaring met het vervangen of verwijderen van plexiglas. Dus beschouw dit puur als een publieke brainfart. :speak_no_evil:

1 like

Heb helaas geen Plexi glas klauw